کدام کشور عربی بزرگ‌ترین ذخایر طلا را دارد؟

یک روزنامه سعودی، میزان ذخایر طلا در کشورهای مختلف عربی را تا پایان بهار ۲۰۲۲ (۱۳ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، روزنامه سعودی الاقتصادیه در گزارشی حجم ذخایر طلای موجود در کشورهای مختلف عربی را اعلام کرد و نوشت: عربستان سعودی با در اختیار داشتن ۲۲.۹ درصد کل ذخایر طلای کشورهای عربی در رتبه اول قرار دارد.

بر اساس لیست منتشرشده، عربستان حدود ۳۲۳.۱ تن ذخایر طلا در اختیار دارد، در حالی که کل کشورهای عربی مجموعاً ۱۴۱۲.۷ تن طلا دارند.

در این گزارش آمده است، میزان ذخایر طلای موجود در عربستان طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی حدود ۰.۹۱ درصد از کل ذخایر طلای جهان است که ۳۵.۵۹ هزار تن تخمین زده می‌شود.


بیشتر بخوانید :

طلای سیاه وارد کانال ۱۱۵ دلاری شد/۱.۶ دلار رشد در یک روز


بعد از عربستان، لبنان با ۲۸۶.۸ تن معادل ۲۰.۳ درصد از ذخایر طلای کشوری‌های عربی را در اختیار دارد.

سومین کشور الجزایر است که ۱۷۳.۶ تن یعنی ۱۲.۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

مصر با ۱۲۵ تن، لیبی ۱۱۶.۶ تن، عراق ۹۶.۴ تن، کویت ۷۹ تن، امارات متحده عربی با ۵۵.۳ تن، قطر با ۵۱.۳ تن و اردن با ۴۳.۵ تن رده‌های چهارم تا دهم را در این لیست به خود اختصاص دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ۹ کشور آخر عربی نیز به ترتیب سوریه با ۲۵.۸ تن، مغرب با ۲۲.۱، تونس با ۶.۸، بحرین ۴.۷، یمن ۱.۶، موریتانی ۱.۰۲ و عمان و جزایر کومور با ۰.۰۲ تن هستند.

گفتنی است در این لیست ایالات متحده با ۸.۱۳ هزار تن، آلمان با ۳.۳۶ هزار تن و بانک جهانی با ۲.۸۱ هزار تن در رده‌های اول تا سوم بیشترین دارندگان ذخایر طلای جهان محسوب می‌شوند.

کد خبر 454132

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سکه و دلار به کدام سمت می‌روند ؟

    سکه و دلار به کدام سمت می‌روند ؟

    قیمت دلار امروز دوم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد و رسمی نوسان محدودی را ثبت کرد، عده ای از فعالان بازار ارز معتقدند تا زمانی که سطح انتظارات در کنار نرخ ارز کنترل نشود احتمال به سنگ خوردن تیر بازارساز وجود دارد .

  • رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته

    رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

  • آمریکا روی قیمت نفت روسیه دست گذاشت

    آمریکا روی قیمت نفت روسیه دست گذاشت

    آمریکا سرگرم مذاکره با کانادا و هم‌پیمانان دیگرش برای محدود کردن درآمد انرژی مسکو از طریق اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه است.

  • نامه مهم سازمان خصوصی سازی در مورد فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا

    نامه مهم سازمان خصوصی سازی در مورد فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا

    رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سهام باقیمانده دولت در دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو بسیار ارزنده و طلایی است و قطعاً برای واگذاری آن به‌صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزش‌گذاری و لحاظ شود.

  • قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا امروز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز دقیقی بر موضع بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نرخ بهره برای چشم‌انداز روشن‌تر برای طلا داشتند. دلار ضعیف‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

  • مرخصی به کارمندان دولت برای راه اندازی کسب و کار آزاد

    مرخصی به کارمندان دولت برای راه اندازی کسب و کار آزاد

    دولت امارات مرخصی جدیدی را تصویب کرده است که براساس آن، کارمندان دولت می توانند برای راه اندازی کسب و کار آزاد خود مرخصی بگیرند.

  • قیمت طلا و سکه را ببینید

    قیمت طلا و سکه را ببینید

    امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

  • سکه امروز چند؟

    سکه امروز چند؟

    روند قیمت طلا و سکه همچنان در بازار صعودی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =