وقتی معامله گران بی گدار به آب نمی زنند

برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند.

به گزارش صدای بورس - بهای سکه در بازار بورس کالا نزدیک به مرز ۱۶ میلیون تومان قرار دارد. این در حالی است که در بازار آزاد فلز گران بهای داخلی با فاصله در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است.

برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند. حباب سکه به اندازه ای بالاست که تنها رشد قیمت دلار تا محدوده ۳۶ هزار تومان میتواند فاصله بین ارزش ذاتی و قیمت بازاری را به هم نزدیک کند.


بیشتر بخوانید:

رشد ۲.۷ درصدی بهای سکه در یک هفته


به گزارش اکو ایران -در شرایط کنونی بین قیمت بازاری سکه و ارزش ذاتی اش، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فاصله وجود دارد. به باور برخی فعالان سکه بازان بورسی نسبت به رشد قیمت دلار خوشبین تر هستند و به همین دلیل، با ریسک پذیری بیشتری اقدام به خرید می کنند. برخی معامله گران نیز باور دارند در صورتی که قیمت سکه رفاه به بالای مرز ۱۶ میلیون تومانی برود، این فلز گران بها در بازار آزاد نیز با رشد قیمت مواجه خواهد شد و به سوی مقاومت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان حرکت خواهد کرد. سکه در صورتی که این مقاومت را بشکند،‌ میتواند وارد کانال ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. برای افت قیمت نیز سکه باید به سوی محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود.

کد خبر 454090

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا بالا رفت

    قیمت طلا امروز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز دقیقی بر موضع بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نرخ بهره برای چشم‌انداز روشن‌تر برای طلا داشتند. دلار ضعیف‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

  • بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    بازار سکه و ارز در هفته گذشته

    در این هفته، بازار ارز و سکه تقریبا روندی باثباتی را طی کرد و بازار سرمایه روندی نزولی داشت.

  • قیمت سکه اعلام شد

    قیمت سکه اعلام شد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

  • طلا و سکه ارزان شدند؟

    طلا و سکه ارزان شدند؟

    طی معاملات امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ قیمت سکه تمام بهار ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۳۷ تومان اعلام شد.

  • سکه امروز چند؟

    سکه امروز چند؟

    روند قیمت طلا و سکه همچنان در بازار صعودی است.

  • سکه یک میلیون تومان ارزان شد

    سکه یک میلیون تومان ارزان شد

    قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته روند صعودی داشت و رکوردهای جدیدی در اوایل هفته ثبت کرد، اما با تصمیمات ارزی بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، قیمت سکه با کاهش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شد.

  • پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

    پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده طلا

    باتوجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای مالی برای طلا و سکه چه آینده‌ای پیش‌بینی می‌شود؟ مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی گفت: روند فعلی طلا در محدوده‌ای است که اگر سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =