سرمایه‌گذاری محتاطانه در بازار سرمایه توصیه می‌شود

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نه تنها در بازار سرمایه که در معیشت مردم و کل اقتصاد اثر مثبت دارد.

صدای بورس - میثم قریشی؛ پس از دو سال از سقوط شاخص کل از قله ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی و رسیدن بازار به نقاط حمایتی، اکثر کارشناسان معتقدند ارزندگی بورس عاملی برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان جامعه می‌شود اما چیزی که این روزها شاهد آن هستیم مطلب دیگری را نشان می‌دهد.

بازار سرمایه با خبری خوب، مثبت و در مقابل، اخبار ناامیدکننده سیاستگذاری دولت باعث تشدید عرضه‌های سنگین می‌شود. قیمت‌های جهانی در نقاط خوبی هستند، نرخ بهره داخلی تغییر نکرده و انتظارات تورمی بالاست اما هیچ کدام از این مولفه‌ها بازار سرمایه را تکان نمی‌دهند. گویا بورس منتظر چیز دیگری است و دلیل بهتری برای واکنش نیاز دارد.

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: پیش‌بینی کردن کار درستی نیست ولی در حال حاضر سرمایه‌گذاری محتاطانه در بازار سرمایه منطقی است و به نظر می‌رسد باید شرکت‌هایی را خرید که سودسازتر هستند.


بیشتر بخوانید: وضع بازار سرمایه تا پایان سال چگونه است؟


وی افزود: گروه پالایشی ارزنده است و اگر اتفاق خاصی برای این صنعت نیفتد، خرید سهم‌های پالایشگاهی خوب است. اوره‌سازها با توجه به بالا بودن قیمت‌های جهانی اوره و صنایعی داخلی که از افزایش نرخ دستمزد آسیب ندیده‌اند و حاشیه سودشان بالا رفته است، برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره حذف ارز ترجیحی گفت: هر یک روزی که کالایی دو نرخی باشد، صنعت و کل کشور آسیب می‌بیند. حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نه تنها در بازار سرمایه که در معیشت مردم و کل اقتصاد اثر مثبت دارد.

سوری بیان کرد: درباره نرخ بهره نمی‌توان به راحتی نظر داد زیرا در این مسأله سلیقه‌ای برخورد می‌شود ولی نظر من این است که اگر توافق برجام احیا نشود، نرخ بهره بالا می‌رود. امیدوارم مسئولان با زمان‌بندی مناسب و به شکل تدریجی نرخ بهره را بالا ببرند.

کد خبر 453819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =