۵ میوه تابستانی برای غلبه بر گرما

اگر نمی‌خواهید از کم‌آبی و گرمازدگی شکست بخورید، حتماً با استفاده از میوه‌های خنک‌کننده ، روزانه آب بدن خود را تامین کنید.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ جالب است بدانید حتما دلیلی وجود دارد که برخی از محصولات در فصل‌هایی خاص از سال و در مناطق خاصی کشت می‌شود. آنها دارای مواد مغذی خاصی است که در یک دوره زمانی خاص برای بدن بهترین هستند.

گرمای تابستان می‌تواند بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه مشکلات سلامتی مختلفی را به همراه داشته باشد، بنابراین، باید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که گرمای بدن را تنظیم کرده و بدن را خنک نگه می‌دارد. حتی اگر طرفدار میوه نیستید، راه‌های زیادی برای گنجاندن میوه‌‎ها در رژیم غذایی هر فرد وجود دارد. آب میوه، شیک، بستنی و غیره درست کنید تا بهترین تغذیه را تجربه کنید. در این مقاله، میوه‌هایی را برای فصل تابستان فهرست کرده‌ایم که طبق گفته متخصصان، برای افراد در هر گروه سنی ضروری است.

خربزه

خربزه نماد تابستان است، موافقید؟ به میوه‌‎های تابستانی و خربزه فکر کنید که مطمئناً بعد از انبه به ذهن شما خطور می‌کند. هندوانه قرمز و آبدار باشد یا خربزه شیرین، اینها برای حفظ سطح آب در بدن شما عالی است زیرا محتوای آب بالایی دارد (۹۲درصد) و دارای الکترولیت‌هایی است که برای بدن شما ضروری هستند. اگر فردی هستید که زیاد عرق می‌کند، حتماً خربزه میل کنید. علاوه بر این، خربزه فیبر دارد که حرکات روده را منظم نگه می دارد و به مشکلات سوء هاضمه، یبوست و غیره که در فصل تابستان بسیار رایج است ، کمک می‌کند.

سیب

فرا رسیدن تابستان را می‌توان با غرفه‌های کنار جاده‌ای با آب میوه تازه شناسایی کرد. سیب یکی از بهترین میوه‌‎های خنک کننده برای تابستان است. سیب دارای مواد مغذی حیاتی خاصی مانند ویتامین‌ها، کلسیم و پتاسیم است. این میوه همچنین دارای فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. خوردن آب سیب یا خوردن این میوه از دست دادن آب را جبران می‌کند، هضم غذا را بهبود می‌بخشد و از مشکلات مربوط به معده مانند اسهال جلوگیری می‌کند.

شاه توت یا توت

بسیاری از ما خاطرات دوران کودکی خود را با این میوه در ارتباط میدانیم. چیدن شاه توت از درختش و خوردن آن در همان لحظه خیلی حس خوبی است. ما رنگ قرمزی را که از خود به جا می‌گذارد پیدا نمی کنیم زیرا در نهایت طعم لذیذ و مجزا آن را جبران می‌کند. توت‌ها فوق العاده سالم هستند. دلیل اینکه نباید از خوردن آنها در تابستان غافل شوید این است که ویتامین C و آنتی اکسیدان‌هایی دارد که در روزهای گرم تابستان باعث تقویت ایمنی می‌شود. اینها به حفظ دمای بدن در هنگام پرسه زدن در آفتاب کمک می‌کنند.

میوه‌‎های خانواده مرکبات

نیازی به گفتن نیست که در مورد افزایش مصرف ویتامین C هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین مرکباتی مانند پرتقال، لیمو شیرین و لیمو شود. علاوه بر این، دلیل دوم مصرف مرکبات در مناطق گرم به دلیل میزان بالای آب آنهاست. اینها با ترشح سموم و بهبود حرکات روده به پاکسازی بدن کمک می‌کنند. مصرف آب مرکبات تازه شما را خنک، هیدراته و تغذیه می‌کند. اگر علائم گرمازدگی را مشاهده کردید، یک لیوان نوشابه لیموترش تازه بخورید تا فوراً بدن را برای مقابله با گرمازدگی جوان کند.

خیار

برخی خیار را یک سبزی می‌دانند اما در واقع میوه‌ای با انواع مختلف است. در طول تابستان خیار هم انواع مختلف دارد. طعم آنها متفاوت است اما همه آنها تا حد زیادی به آبرسانی بدن می‌کند. به محض خوردن خیار، احساس خنکی در بدن می‌کنید. خیار برای سالادها و میان وعده ها مناسب است تا هوس‌های غیر ضروری را کاهش دهد. بنابراین، دفعه بعد که می‌خواهید چیزی بخورید، یک خیار بگیرید، کمی نمک روی آن بپاشید و آن را بخورید. لذت محض!

اینها فقط پنج میوه هستند، اما بسیاری از میوه‌‎های دیگر مانند انبه، انگور، کیوی، سیب و غیره هستند که باید در تغذیه خود در تابستان در نظر داشته باشید. گفته می‌شود که باید روزانه حداقل یک میوه بخورید. میوه‌‎های فصلی برای آن فصل تغذیه مناسب هستند و حتما از خوردن آنها غافل نشوید.

کد خبر 453756

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سیب به پاکستان می رود

    سیب به پاکستان می رود

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: صادرات سیب به کشور پاکستان از شهریور ماه امسال انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =