تازه‌ترین طرح‌های «شکام» چیست؟

امروز شنبه نشست خبری با حضور مدیرعامل شرکت «صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز» و جمعی از فعالان بازار سرمایه در محل کارخانه آن برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز به عنوان شرکتی پیشرو در تولید محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله در منطقه خاورمیانه، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ پس از سال‌ها تلاش بی وقفه، پژوهش‌های مستمر و سرمایه‌گذاری بزرگ بخش خصوصی با تولید انواع پلی اتیلن گلایکول‌های دارویی آغاز کرد و در گام‌های بعدی به تولید و عرضه انواع مختلف محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله از جمله نونیل فنول‌های اتوکسیله، الکل‌های چرب اتوکسیله و اسیدهای چرب اتوکسیله اقدام کرد.

در کنار برگزاری نشست خبری، بازدید از کارخانه نیز انجام شد که در آن تعدادی از طرح‌های توسعه شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معرفی شدند.


بیشتر بخوانید: بازار سرمایه سقوط نمی‌کند


در سال‌های اخیر، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در راستای تلاش برای خودکفایی کشور و صرفه جویی ارزی، برای اولین بار در ایران موفق به تولید مونوپروپیلن گلایکول پایه شیمیایی و دارویی و نیز سایر مواد اولیه دارویی از جمله مترونیدازول شد.

محمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در این نشست از جدیدترین پروژه شرکت نام برد و گفت: مهمترین طرح توسعه ما، تولید ماده پارا آمینو فنول یا pap است.

وی افزود: در بحث پساب نه تنها برای pap اقداماتی انجام شده بلکه برای دیگر پروژه‌ها نیز برنامه ریزی شده است تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه اجرا شوند.

موسوی همچنین درباره فعالیت های شرکت گفت: قراردادی به مبلغ ١٠٠ میلیارد تومان بسته شده است اما برای ١۵-١۶ پروژه دیگر عددی حدود ١۵-٢٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است.

او درباره افزایش سرمایه شرکت نیز افزود: مقرر شده سود انباشته سال قبل به افزایش سرمایه اختصاص داده شود ولی تجدید ارزیابی هم در برنامه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز سخنان خود را چنین پایان داد: در بازارهای جهانی نگاه شرکت به توسعه است در این بین در رقابت با چین کیفیت بهتری را ارائه می‌دهیم و در حال حاضر عراق پل عبوری شرکت به سایر کشورهای عربی و ارائه خدمات به آنهاست.

کد خبر 453740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =