۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
پیش‌بینی قیمت خودرو

نوسان قیمت خودرو در بازار کشور همچنان ادامه دارد. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت‌ها در آینده می‌کنند.

به گزارش صدای بورس، نوسان قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه‌دار است. اما کارشناسان عوامل مختلفی را تاثیرگذار در قیمت‌ها می‌دانند.

تاثیر قرعه‌کشی در بازار

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر حذف ۵۰ طرح فروش خودرو از فرایند قرعه‌کشی بر بازار کشور گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. به نظر می‌رسد اگر برخی از خودروها از فرایند قرعه‌کشی خارج شوند نوسان قیمتی افزایش می‌یابد.

همچنین، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با طرح جدید وزارت صمت برای حذف قرعه‌کشی و احتمال حذف ۵۰ طرح فروش و مدل خودرو از فرایند قرعه‌کشی گفت: خودروهایی که از قرعه‌کشی حذف می‌شوند، بستگی به شرکت‌ تولیدکننده و میزان تقاضا برای آنها، شرایط متفاوتی را در بحث قیمت‌ها خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: قرعه کشی خودرو به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند


بازار در انتظار عرضه خودرو

صدرایی در ادامه توضیح داد: اگر میزان عرضه به بازار مناسب باشد، ثبات قیمتی در بازار ایجاد می‌شود. البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، در شرایط ثبات نرخ دلار نیز، نوسان قیمتی در بازار خودرو در حال افزایش است.

البته بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز عامل میزان عرضه خودرو به بازار را تاثیرگذار در قیمت‌ها دانست. او گفت: مشکل فعلی بازار، به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد. تا زمانی که این مشکل رفع نشود، بازار پرنوسان می‌ماند. حذف طرح فروش یا خودرویی از فرایند قرعه‌کشی به تنهایی در بازار و قیمت‌ها تاثیرگذار نیست و فاکتورهای دیگری نیز سهیم هستند.

اخذ مالیات بازار را پرنوسان می‌کند

به گزارش تجارت نیوز ،حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با طرح اخذ مالیات از دلالان گفت: اخذ مالیات از دلالان طرح خوبی است. اما ممکن است به افزایش قیمت خودرو منجر شود. احتمال این وجود دارد که دلال هنگام فروش خودرویی، مالیاتی که باید پرداخت کند را بر قیمت تمام شده اضافه کند و خودرو را به قیمت بالاتری به خریدار بفروشد. به نظر می‌رسد اجرایی شدن این طرح نیز کمکی به کاهش فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار نمی‌کند.

پیش‌بینی قیمت خودرو

کد خبر 453684

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =