متراژ واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اطمینان می‌دهیم پروژه نهضت ملی مسکن در نیمه دوم سال تسریع شود، توضیحاتی درخصوص متراژ واحدها، نحوه تامین مالی طرح و میزان آورده متقاضیان ارایه کرد.

به گزارش صدای بورس، اکبر نیکزاد اظهار کرد: دولت و مجلس عزمشان را جزم کرده‌اند که مردم را صاحب خانه کنند. بنابراین در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین رایگان، تخفیفات شهرداری، نظام مهندسی و تسهیلات تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

متراژ واحدها نیز طبق بررسی‌هایی که از مناطق مختلف درخصوص نیاز منطقه و توان متقاضیان صورت می‌گیرد متفاوت خواهد بود. حداقل مساحت واحدها ۶۰ متر و حداکثر ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: احتمال ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن


بخش اصلی آورده در پایان پروژه دریافت می‌شود

وی درخصوص چگونگی تامین منابع مالی پروژه نهضت ملی مسکن با ذکر مثالی گفت: فرضا اگر واحدهای ۸۰ متری ساخته شود و هزینه آن متری ۶.۵ میلیون تومان باشد قیمت تمام شده ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر تسهیلات واحد مذکور ۳۵۰ میلیون تومان باشد متقاضی باید ۱۷۰ میلیون تومان پرداخت کند اما تلاش این است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در پایان پروژه دریافت شود؛ زیرا ممکن است متقاضی مستاجر باشد و پول پیش خود را در زمان تخلیه دریافت کند.

به گزارش ایسنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود خانه‌های خالی در شهر تهران گفت: در بعضی مناطق برق حدود ۸۰ درصد واحدها خاموش است و کسی در آنجا سکونت ندارد. این میزان خانه‌های ساخته شده باید به فروش برسد یا اجاره داده شود. وزارت اقتصاد قصد دارد از واحدهای خالی مالیات بگیرد که اقدام جدیدی است و به تدریج شکل اجرایی به خود می‌گیرد. در غیر این صورت با ادامه وضعیت فعلی هرچقدر هم که خانه بسازیم مشکل بازار مسکن حل نمی‌شود.

کد خبر 453611

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت آپارتمان امروز چند؟

    قیمت آپارتمان امروز چند؟

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • وصول یک میلیارد تومان مالیات خانه‌های خالی

    وصول یک میلیارد تومان مالیات خانه‌های خالی

    معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات برآورد شده خانه‌های خالی فقط یک میلیارد تومان وصول شده است.

  • قیمت آپارتمان در تهران

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • اطلاعیه‌ وزارت راه درباره آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

    اطلاعیه‌ وزارت راه درباره آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

    به فاصله ۲۴ ساعت پس از اطلاع‌رسانی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره احتمال آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملی مسکن،‌معاونت مسکن و ساختمان نیز در این‌باره اطلاعیه‌ای صادر کرد.

  • توضیحات سخنگوی دولت در مورد بنزین و مالیات

    توضیحات سخنگوی دولت در مورد بنزین و مالیات

    سخنگوی دولت توضیحاتی درباره مالیات‌های مربوط به اصناف و موضوع دهک‌بندی‌ها در پرداخت یارانه ارائه کرد و گفت که دولت هیچ‌ برنامه‌ای برای گرانی بنزین ندارد.

  • ودیعه های عجیب خانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متری /جدول

    این روزها تنور بازار رهن و اجاره بسیار داغ شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اجاره واحدهای ۷۰ تا ۸۰متری در محله‌ها و مناطق مختلف پایتخت به ودیعه‌ای بین ۱۲۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان نیاز است.

  • الزامی شدن کد رهگیری برای تمامی معاملات مسکن

    الزامی شدن کد رهگیری برای تمامی معاملات مسکن

    وزیر راه و شهرسازی در نشست با اصناف حوزه مسکن خواستار همکاری مشاوران املاک در اجرای مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهی بازار اجاره شد و از الزامی شدن کد رهگیری برای تمامی معاملات مسکن به‌عنوان شرط قانونی بودن معاملات خبر داد.

  • کمبود برق، سیمان را گران کرد

    کمبود برق، سیمان را گران کرد

    همانند سال گذشته محدودیت‌های ایجاد شده برای برق کارخانجات فولاد و سیمان منجر به گران شدن این کالاها در بازار شده؛ به نحوی که قیمت سیمان در خرده فروشی‌ها از حدود پاکتی ۵۰ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان و در مناطقی تا ۹۰ هزار تومان رسیده است.

  • بسته ویژه دولت برای مستاجران

    بسته ویژه دولت برای مستاجران

    وزیر راه و شهرسازی از ارائه بسته جدید خروج بازار اجاره‌بها از بحران به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: با تایید سران قوا این بسته حرکتی اساسی به جای مُسکن‌های زودگذر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =