۲ عرضه اولیه جدید در راه فرابورس/ کدام نمادها و کی باز می‌شوند؟

مدیرعامل فرابورس گفت: ۲ شرکت فولاد شاهرود و صنایع گلدیران در صف عرضه اولیه هستند.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ میثم فدایی در ارتباط با زمان عرضه اولیه این ۲ شرکت گفت: فولاد شاهرود و گلدیران تیرماه ۱۴۰۱ در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شوند.

عکس‌العمل فرابورس به بازار گردان‌های متخلف چیست؟

وی با بیان اینکه بازارگردان‌ها با کمبود نقدینگی روبرو هستند، گفت: بازارگردان‌ها در ۲ سال گذشته منابعی را از تولیدکننده گرفته و در بازار سرمایه برای حمایت از نماد خود مصرف کرده‌اند. برخی از شرکت‌های تولیدی واقعا دچار مشکل شده‌اند چرا که منابع جدیدی ندارند که به بازارگردان‌ها پرداخت کنند. برخی از بازارگردان‌ها نیز خریدهای خود را انجام داده و منابع نقدی ندارند. در فرابورس قراردادها و تعهدات بازارگردان‌ها را رصد می‌کنیم و بازارگردان‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند را به سازمان بورس و اداره تخلفات اعلام می‌کنیم.

ا در فرابورس قراردادها و تعهدات بازارگردان‌ها را رصد می‌کنیم و بازارگردان‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی کنند را به سازمان بورس و اداره تخلفات اعلام می‌کنیم.

آخرین تصمیم فرابورس برای نمادهای «تفارس»، «باران»، «اتکاسا»

مدیرعامل فرابورس در خصوص نمادهای بسته گفت:‌ از ابتدای امسال برای گشایش نمادهای بسته پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. نماد «تفارس» با چالش‌هایی که داشت در کمتر از ۶ ماه بعد از پذیره‌نویسی بازگشایی شد و بعد از مجمع بدون دامنه نوسان باز می‌شود.


بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه سهام «تپسی» در بورس / قانون پشتیبان دانش بنیان‌ها در بورس


وی خبر از پذیره‌نویسی برخی نمادهای بیمه‌ای داد و گفت: « باران» در خرداد ماه سال جاری بازگشایی شد؛ همچنین از این گروه بیمه اتکایی سامان با نماد «اتکاسا» نیز برای هفته آینده گشایش می‌یابد. در ارتباط با گشایش نماد ۵ شرکت بیمه‌ای دیگر که آبان و آذر ۱۴۰۰ پذیره نویسی شدند، با بیمه مرکزی و خود شرکت‌ها مذاکراتی انجام شده است که امیدواریم در ماه‌های آینده گشایش نماد شوند.

بیمه اتکایی سامان با نماد «اتکاسا» نیز هفته آینده گشایش می‌یابد.

آخرین وضعیت بانک آینده و بانک دی

فدایی ادامه داد: در خصوص بازگشایی نماد بانک آینده منتظر رای مراجع قضایی هستیم.

وی در ارتباط با آخرین تصمیمات مربوط به بانک دی گفت: در نماد بانک دی مجوز بانک مرکزی هم برای مجمع و هم برای صورت مالی صادر شد. افشائیات لازم انجام شده و فقط صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده باید ارائه شود تا بتوانیم این نماد را گشایش کنیم. البته از نوروز امسال با خود بانک برای تهیه منابع برای بازارگردان جلسه داشتیم که در نتیجه شاهد هستیم بازارگردان دی منابع خوبی برای بازارگردانی نماد آماده کرده است.

بازارگردان دی منابع خوبی برای بازارگردانی نماد آماده کرده است.

بازگشایی سه پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت به کجا رسید؟

مدیرعامل فرابورس بیان کرد:‌ در خصوص بازگشایی سه پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت مصوبه سازمان بورس را دریافت کرده‌ایم، این مصوبه شامل ۲ بخش است: یک بخش شامل افشای فرایند دادگاهی است که این ۳ پتروشیمی درگیر آن هستند. دوم موضوع بازارگردان‌ است که سهامدار عمده باید منابع کافی را برای بازارگردانی این ۲ نماد فراهم کند. اگر قرارداد بازارگردانی بسته شود و تعهدات خوبی را به فرابورس بدهد و فرایند دادگاه شفاف سازی شود، می‌توانیم این ۳ پتروشیمی را گشایش نماد کنیم. اکنون نیازمند همت جدی سهامدار عمده و خود شرکت‌ها هستیم.

کد خبر 453589

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    تکلیف پالایش یکم ودارا دوم چی میشه که بخاطر اعتمادبیجامون به دولت همه زندگی مون بخاطرش هدردادیم، تو رابهرکی میپرستین بدادمون برسین
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام ، من قبلا با هر مبلغی می توانستم عرضه اولیه بخرم ولی حالا هیچ عرضه اولیه ای برای من فعال نمی شود .چرا?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    یه چند تا عرضه اولیه معرفی کنید بندهای خدا، حقوقی ها چند وقتی سود عقایدشون نشده بخاک سیاه نشستن،
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    با اینکه مدت سه سال هست در بورس فعالم هنوز نتونستم از عرضه ثانویه سهامی که اولین بار عرضه میشوند بخرم تا زمانیکه حسابی رشد کنند و سر گلشون را بزنند و در برگشت معکوس و کاهش تازه میشه یک سلامی عرض گفت بورس جای سالمی نیست