۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
انتظار سود خوب از " پیزد "

تحلیلی از روند معاملات پیزد و تحولات آن در بازار را در ادامه بخوانید.

به گزارش صدای بورس، انتظار می‌رود پیزد در پایان کوارتر نخست از سود نسبتا خوبی برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش؛ مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد معاملاتی پیزد در بورس فعال است، پیزد نیز از جمله شرکت‌هایی است که سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند دارد اما تا کنون گزارش ۱۲ ماهه خود را افشا نکرده است. از این رو سود پیزد تا پایان دوره ۹ ماهه سال گذشته ۲.۲۶۶ ریال گزارش شده است. این شرکت در سال ۹۹ به سود ۶.۳۳۹ ریالی رسیده بود.

پیزد در اردیبهشت نیز فروش خوب ۱.۸۰۳ میلیارد ریالی را ثبت کرده است. و این در حالی است که فروش اردیبهشت سال گذشته ۱.۵۸۴ میلیارد ریال و درآمد ماه گذشته شرکت ۱.۸۰۳ میلیارد ریال بود.

کل درآمد سال گذشته ۱۸.۶۴۵ میلیارد ریال گزارش شده است. بنابراین پیزد در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۱ موفق شده ۱۶ درصد از بودجه سال گذشته را پوشش دهد.

بیشترین وزن سبد فروش این مجموعه را تایر رادیال و بایاس تشکیل می‌دهد. نرخ فروش تایر رادیال در اردیبهشت ماه با افت ۲ درصدی و نرخ فروش تایر بایاس با رشد ۲ درصدی نسبت به نرخ فروش ماه گذشته ۵۸۸ و ۶۸۲ میلیون ریال به ازای هر تن گزارش شده است.

در آخر با توجه به جمیع موارد گفته شده، رشد نسبی درآمدهای شرکت در ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ و همچنین مجوز افزایش نرخ تایر انتظار داریم پیزد در پایان کوارتر نخست از سود نسبتا خوبی برخوردار باشد.

انتظار سود خوب از " پیزد "

منبع: کار گزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 453570

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فرصت خوب صادراتی برای تولیدکنندگان تایر

    فرصت خوب صادراتی برای تولیدکنندگان تایر

    شرکت فرانسوی تایر میشلن فعالیت خود را در روسیه متوقف می کند. این موضوع می تواند یک فرصت صادراتی و بازار مناسب را فراروی تولیدکنندگان ایرانی قرار دهد. شرکت های ایرانی تولیدکننده تایر تاکنون بازار مناسبی در روسیه نداشتند اما اکنون می توانند با دیپلماسی مناسب تجاری، جایگاه خود را در این بازار بزرگ فراهم سازند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =