اعضای هیات رئیسه اتاق ایران به رئیس جمهور چه گفتند؟

امروز رئیس جمهور در جلسه با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وقت مفصل و کافی را برای این دیدار تدارک دیده بودند و در این جلسه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، قائم مقام وزیر صمت و رئیس دفتر رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

به گزارش صدای بورس، حسین سلاح ورزی با تشریح جزئیات دیدار امروز فعالان اقتصادی و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور سال گذشته و بعد از اعلام کاندیداتوری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، در اولین جایی که حضور پیدا کرده و در مورد برنامه‌های اقتصادی خود صحبت به میان آوردند، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بود که در آن جلسه، چارچوب فکری و دیدگاه خود نسبت به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را مطرح کرده و قول دادند که ارتباط خود را با فعالان اقتصادی و تشکل های بخش خصوصی قطع نکنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: امروز هم رئیس جمهور در جلسه با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وقت مفصل و کافی را برای این دیدار تدارک دیده بودند و در این جلسه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، قائم مقام وزیر صمت و رئیس دفتر رئیس جمهور نیز حضور داشتند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور ضمن یادآوری دیدار سال گذشته خود به عهد و وعده ای که با بخش خصوصی دارد هم اشاره داشتند، تصریح کرد: در ابتدای این جلسه، رئیس جمهور نگاه و باور خود را نسبت به اهمیت حضور بخش خصوصی در اقتصاد ایران را یادآور شدند و با حوصله فراوان، به صحبت تک تک اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گوش دادند.
سلاح ورزی گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد؛ ولی عمده ترین نکات حول محور جراحی اقتصادی و اصلاح ساختار اقتصاد ایران مطرح شد و موضوع ساماندهی به نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز به صورت مفصل موردبحث قرار گرفت.


  • بیشتر بخوانید:

ارزش واقعی بازار سرمایه ایران چقدر است؟


وی افزود: رئیس جمهور در این جلسه بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات و موضوعات مرتبط با آن تاکید کرد و در رابطه با طرح های نیمه تمام و چگونگی حضور بخش خصوصی در تامین مالی، تکمیل و بهره برداری از این طرح ها مطالبی را عنوان کردند که بر این اساس مقرر شد تا نظرات اصلاحی اتاق و بخش خصوصی برای اصلاح آیین نامه های مرتبط، ارسال گردد.
سلاح ورزی گفت: در رابطه با وعده و برنامه ای که دولت برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی دارد، اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کرد تا با استفاده از ظرفیتی که در حوزه خدمات مهندسی و تولید مصالح ساختمانی در کنار تجربه خوب و انباشته ای که برای اجرای پروژه های مسکونی در سطح بین المللی در بدنه بخش خصوصی وجود دارد را در اختیار دولت بگذارد و دولت را برای اجرای پروژه ها از آن بهره گیرد.
وی افزود: همچنین در خصوص موضوع افزایش توان تولید و برنامه هایی که دولت برای حوزه اقتصادی دارد، قرار بر این شد که در آینده از بخش خصوصی و اتاق نظرخواهی مستمر صورت گرفته و اتاق بازرگانی ایران، بخش خصوصی و تشکل ها نیز بتوانند در بسترسازی و زمینه سازی اجرای موفق این طرحها کمک کنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: در نهایت آقای رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر روی ضرورت میدان داری بخش خصوصی در حوزه اقتصاد داشته و قول دادند که جلسات خود را با فعالان اقتصادی، تشکل ها و اعضای اتاق به صورت منظم تکرار کنند.
وی افزود: همچنین رئیس جمهور در این جلسه در مورد ایفای نقش فعال تر اتاق های بازرگانی و اتاق های مشترک بازرگانی در تعاملات ایران با سایر کشورهای دنیا تاکید کرده و خواستار نقش آفرینی اتاق بازرگانی در سفرهای رئیس جمهور، کمیسیون های مشترک یا سفرهای مقامات سیاسی به سایر کشورها دنیا شدند.
به گفته سلاح ورزی، در این نشست اعضای هیات رئیسه اتاق ایران نیز ضمن اعلام همراهی کامل بخش خصوصی در اجرای اصلاحات اقتصادی مدنظر دولت، ایفای نقش موثر اتاق بازرگانی در شکل دهی آینده اقتصاد ایران را مورد تاکید قرار دادند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 453347

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • با ۹۰۰ میلیون می‌توان در تهران خانه خرید؟

    با ۹۰۰ میلیون می‌توان در تهران خانه خرید؟

    اگرچه بر اساس میانگین قیمت مسکن شهر تهران قیمت یک واحد ۵۰ متری به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده، در مناطقی از جنوب پایتخت می‌توانید با بودجه حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان آپارتمان خریداری کنید.

  • سازمان مالیاتی خانه‌های خالی را شناسایی نکرد

    سازمان مالیاتی خانه‌های خالی را شناسایی نکرد

    در شرایطی که وزیر راه و شهرسازی از گزارش حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی خبر داده است، سازمان امور مالیاتی می‌گوید که هنوز اطلاعات جدید خانه‌های خالی به این سازمان ارسال نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =