۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
 ذخایر «جو» مطلوب نیست

بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ضمن تشریح آخرین وضعیت موجودی نهاده های دامی گفت: میزان موجودی جو مطلوب نیست.

به گزارش صدای بورس، کسری لشکری، بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور با اشاره به آخرین وضعیت تأمین نهاده‌های دامی در کشور گفت: در حال حاضر در زمینه تأمین ذرت مشکلی وجود ندارد و ذرتی که در بنادر و گمرکات تخلیه شده بیش از یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن است ضمن اینکه در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید مقداری ذرت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقداری ذرت نیز در راه داریم، افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت ذرت برزیل نیز به تازگی آغاز شده و می‌توانیم از این کشور نیز ذرت تأمین کنیم بنابراین چالش زیادی در این حوزه نخواهیم داشت.

لشکری تاکید کرد که این مسأله منوط بر آن است که دولت سیاست‌های خود را تغییر دهد و برای تنظیم بازار کالاهای اساسی از پتانسیل بخش خصوصی بهره مناسبی ببرد.

وی گفت: وضعیت موجودی جو مناسب نیست. در حال حاضر کل موجودی جو در سراسر کشور زیر ١٠٠ هزار تن است.


بیشتر بخوانید: پرداخت تسهیلات حمایتی دام و طیور به ۱۲ هزار متقاضی


لشکری اضافه کرد: تنها خوش شانسی ما آغاز برداشت جو در کشور است اما هنوز تخمینی از میزان برداشت نداریم با توجه به خشکسالی که در کشور اتفاق افتاده است.

این فعال صنفی ادامه داد: با این حال محصولی که برداشت می‌شود جوابگوی نیاز کشور در چندماهی که به آغاز فصل برداشت کشورهای صادرکننده از جمله روسیه و برخی کشورهای اروپایی مانده، خواهد بود.

لشکری اضافه کرد: باید برنامه ریزی و ارز مورد نیاز را فراهم کنیم تا در زمان برداشت محصولات این کشورها خرید یکسال خود را انجام دهیم، چون اگر بخواهیم به تناوب خرید کنیم همچنان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی درباره وضعیت کنجاله سویا نیز با بیان اینکه در این زمینه تاکید بر واردات دانه است، افزود: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین میزان واردات دانه از این کشور کاهش یافته بنابراین باید از کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل و آرژانتین واردات داشته باشیم.

به گزارش مهر، لشکری به لزوم ایجاد تنوع در منابع تأمین پروتئین دام و طیور اشاره و اضافه کرد: می‌توانیم از کنجاله کلزا، آفتابگردان و تخم پنبه نیز در این حوزه استفاده کنیم تا با کمبود مواجه نشویم.

کد خبر 453158

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =