پرداخت یارانه ۳۰۰ هزار تومانی جوابگوی اصلاح قیمت هاست

رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات گفت: سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا تخصیص داده می شد که با اصلاح نظام یارانه، رانت و فساد به پایان می رسد.

به گزارش صدای بورس، کاوه زرگران گفت: اصلاح نظام یارانه یکی از اقدامات مهم دولت است که خیلی زودتر در زمانی که اختلاف ارز ترجیحی با آزاد کم بود، باید انجام می شد.

به گفته او، بنابر آمار سال ۹۶ رقمی بالغ بر ۷.۵ میلیون تن ذرت و یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن روغن خام وارد شد که سال قبل میزان واردات ذرت به ۱۰ میلیون تن و روغن خام یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسید که این امر نشان می دهد که یارانه به درستی در اختیار مردم قرار نگرفته است.


بیشتر بخوانید: بحران مواد غذایی با اقتصاد جهان چه می‌کند؟


آقای زرگران می گوید، تخصیص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی‌ از دلایل اصلی قاچاق، رانت و فساد، هدر رفت و افزایش مصرف به شمار می رود که با اصلاح نظام یارانه دیگر انگیزه ای برای قاچاق وجود ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات کشور گفت: سالانه دولت ۱۲ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی رقمی بالغ بر ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان در اختیار شبکه وارد کننده قرار می داد که با احتساب ۸۰ میلیون نفر جمعیت، سرانه رقمی‌ معادل ۳۰۰ هزار تومان یارانه پرداختی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با پرداخت این یارانه، دیگر همانند گذشته شاهد قاچاق و رانت و فساد ارز ترجیحی نخواهیم بود.

کد خبر 453058

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رئیس جمهور: در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد

    رئیس جمهور: در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد

    رئیس‌جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد که در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    روی کاغذ ضرب و تقسیم انجام دادن با واقعیت متفاوت است. الان اگر بخواهی روزی یک لیوان شیر و یک پیاله ماست بخوری، می کند به عبارت ماهی 300 هزار تومان. نان و پنیر و میوه و سبزی و مرغ و گوشت بماند. به جای یارانه به مردم، یارانه را به تولید کننده بدهید و دست واسطه ها را کوتاه کنید.