۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
۴ پیش‌بینی قیمت خودرو در آینده

نوسان قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. اما بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان عوامل مختلفی را متاثر در قیمت‌ها می‌دانند.

به گزارش صدای بورس، بازار کشور در حال حاضر در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت خودرو در آینده دارند.

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با توقف روند شماره‌گذاری سمند و تیبا و احتمال توقف تولید این دو خودرو گفت: در حال حاضر عرضه خودرو به بازار، چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ تعداد، محدود است. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار شود، بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که تولید خودرویی متوقف می‌شود، قیمت آن در ابتدا افزایش می‌یابد. اما اگر خودروساز بتواند جایگزینی برای آن محصول در نظر بگیرد، این افزایش قیمت کنترل می‌شود.


بیشتر بخوانید:شرط وزیر صنعت برای واگذاری سهام خودروسازان


تاثیر فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار

آیا اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که نوعی دیگر از قیمت‌گذاری دستوری است، تغییری در وضعیت بازار ایجاد می‌کنذ؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: بازار در حال حاضر به دلیل بحث واردات و قیمت‌ها در وضعیت رکودی است و خریداران مننظر کاهش قیمت‌ها هستند. اجرایی کردن این فرمول نیز می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودروی کشور را در وضعیت رکودی قرار دهد.

۴ پیش‌بینی قیمت خودرو در آینده

بازار در انتظار مذاکرات

پیش از این نیز،امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودرو در حال حاضر راکد است. به نظر می‌رسد تاثیر اخبار واردات بر قیمت‌ها به صورت موقت است. اگر مذاکرات وین به نتیحه برسد، مشکلات از بین می‌رود و قیمت‌ها با کاهش نسبی همراه می‌شود. اما تا وقتی که گفتاردرمانی مسئولان ادامه داشته باشد، وصعیت تغییری نمی‌کند.

به گفته او، تیبا و سمند نیز دیگر شماره‌گذاری نمی‌شوند. همین اقدام باعث نوسان در قیمت‌ها می‌شود. اما به نظر می‌رسد رکود بازار ادامه داشته باشد.

به گزارش تجارت نیوز، البته بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با شیوه جدید فروش خودرو و اخذ مالیات ۷۰ درصدی گفت: ممکن است این طرح اجرایی شود و برای کوتاه‌مدت نیز تاثیر مثبت بگذارد. اما در بلندمدت عواقب سنگینی هم برای مردم، خودروسازان و هم برای دولت خواهد داشت.

کد خبر 452863

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • راه باریک‌ آزادی / چرا آزادسازی واردات خودرو در سالی که گذشت اجرایی نشد؟

    راه باریک‌ آزادی / چرا آزادسازی واردات خودرو در سالی که گذشت اجرایی نشد؟

    بازار خودرو که در ۴ دهه گذشته در عمده سال‌ها ملک طلق دو خودروساز کشور بوده، بعد از نزاع بسیار بر سر آزادسازی یا ادامه حمایت از آن در مجلس دهم، بی‌تغییر به دوره تازه پا گذاشت. در مجلس یازدهم نیز آزادی واردات به‌عنوان تنها مسیر آسان و سریع حل معضلات صنعت خودرو دوباره در دستور کار قرار گرفت.

  • تور مالیاتی دولت / برنامه‌های مالیاتی دولت رئیسی تا کجا پیش رفتند؟

    تور مالیاتی دولت / برنامه‌های مالیاتی دولت رئیسی تا کجا پیش رفتند؟

    ایده اخذ مالیات از چنین کالاهایی همچون مسکن و خودرو البته در دوران حضور وی در مرکز پژوهش‌های مجلس و پس از آن نمایندگی ملت در ساختمان بهارستان شکل گرفت و به‌عنوان یک توشه، از بهارستان به باب همایون آمد.

  • آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟

    آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟

    با وضعیتی که در حال حاضر داریم اگر واقع‌بینانه بخواهم بگویم، شرایط به گونه‌ای است که قیمت دلار و سکه نرخ‌های پایینی را نسبت به سایر دارایی‌هایی که در جامعه وجود دارد، ثبت کرده است، یعنی نسبت به بازارهای رقیب اصلی مثل بازار مسکن و بازار خودرو.

  • قیمت محصولات ایران خودرو

    قیمت محصولات ایران خودرو

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودرو در ایران چقدر گران است؟

    خودرو در ایران چقدر گران است؟

    نخستین قرعه‌کشی در طرح‌های فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شد. این سامانه در مرحله اعلام نتایج ۳۰ ساعت تاخیر داشت. آیا این سامانه تفاوتی با قرعه‌کشی خودروسازان دارد؟ چه اقداماتی برای اصلاح روند آن باید صورت گیرد؟

  • نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد

    نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد

    اسامی خریداران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو با یک روز تأخیر اعلام شد.

  • نامه مهم سازمان خصوصی سازی در مورد فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا

    نامه مهم سازمان خصوصی سازی در مورد فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا

    رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سهام باقیمانده دولت در دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو بسیار ارزنده و طلایی است و قطعاً برای واگذاری آن به‌صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزش‌گذاری و لحاظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =