افزایش فروش دام نیم گوشت به دلیل کمبود آب

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: در میادین فروش دام بره نر نیم گوشت به وفور وجود دارد چراکه کمبود آب و مرتع، باعث شده است که دامداران نتوانند دام‌ها را پروار کنند.

به گزارش صدای بورس، نیما حبیب‌فر، با بیان اینکه بازار گوشت گوساله روزهای آرامی را سپری می‌کند، گفت: قیمت گوشت گوساله در یک هفته اخیر روند تصاعدی به خود نگرفت. قیمت یک کیلو گوشت گوساله پاک شده بدون استخوان حدود 240 هزار است و قلوه گاو آن کیلویی 170 هزار تومان بفروش می‌رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید گوشت گوساله کاهش پیدا کرده است؟ افزود: ارائه تحلیل دقیق از بازار دشوار است و نمی‌توان گفت بازار در شرایط رونق است یا رکود؛ در مجموع بازار گوشت گاوی متعادل است و امیدواریم که بعد از اتمام تعطیلات میزان تقاضا برای خرید گوشت افزایشی شود.

همچنین در این رابطه منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور، گفت: حجم دام تولیدی در حالی افزایشی شد که تقاضا برای خرید بسیار کم رمق است.

وی با اشاره به تاثیرات خشکسالی در کاهش کیفیت دام، گفت: در میادین فروش دام بره نر نیم گوشت به وفور وجود دارد چراکه کمبود آب و مرتع، باعث شده است که دامداران نتوانند دام‌ها را پروار کنند.


بیشتر بخوانید: برای گوشت گوسفندی چقدر هزینه کنیم؟ + فهرست قیمت


پوریان با بیان اینکه معاونت امور دام وزارت کشاورزی در سال جدید زمینه‌های خروج 500 هزار راس دام ضعیف را فراهم کرد، افزود: مقدمات برای خروج دام در استان‌هایی که با تنش آبی مواجه هستند مانند خوزستان، ایلام، فارس، کرمانشاه و لرستان فراهم شد اما در عمل اقدامی برای عملیاتی کردن صادرات دام صورت نگرفت.

به گفته رییس شورای تامین دام کشور؛ میانگین قیمت بره چاق حدود 72 هزار تومان و سایر اقلام دام 65 هزار تومان است؛ کیفیت دام در تعیین نرخ آن موثر است.

وی با اشاره به تمهیدات دولت برای تامین بازار گوشت، گفت: بخشی از نیاز بازار به گوشت گوساله و گوسفند از طریق واردات تامین می‌شود. در حال حاضر لاشه دام داخلی در محدوده 150 هزار تومان بفروش می‌رسد این در حالیست که لاشه وارداتی کیلویی 130 تا 140 هزار تومان است.

به گزارش ایلنا، این فعال اقتصادی با بیان اینکه بالا رفتن هزینه‌ها قیمت دام و لاشه داخلی را افزایشی می‌کند، تصریح کرد: اگر دولت از تولیدکنندگان داخلی دام حمایت نکند آنها توان رقابت با رقبای خارجی را از دست می‌دهند. و گوشت گوساله 100 درصد پایین‌تر از نرخ گوشت داخلی در بازار عرضه می‌شود.

کد خبر 452845

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =