افزایش ۶۴۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس در ماه آینده

۲۳ کشور عضو ائتلاف اوپک‌پلاس در بیست‌ونهمین نشست خود بر سر افزایش ۶۴۸ هزار بشکه‌ای عرضه روزانه در ماه ژوئیه (تیرماه - مردادماه) به توافق رسیدند.

به گزارش صدای بورس،بر اساس تصمیم امروز (پنجشنبه، ۱۲ خردادماه) نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس، تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلاف در ماه ژوئیه و اوت ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

جواد اوجی، وزیرنفت که برای شرکت در بیست‌وهفتمین مجمع انرژی باکو و بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز کاسپین دیروز (چهارشنبه، ۱۱ خردادماه) عازم باکو شده بود، امروز از محل سفارت ایران در آذربایجان در این نشست ویدئوکنفرانسی شرکت کرده است.


بیشتربخوانید:قیمت نفت به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر رسید


اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود در ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز پایان بخشند. این تصمیم از ماه اوت ۲۰۲۱ اجرایی شده است.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند سی‌امین نشست ائتلاف اوپک پلاس ۳۰ ژوئیه (۹ تیرماه) برگزار شود.

کد خبر 452828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =