۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
حباب ۵۰ دلاری قیمت هر بشکه نفت

اِد مورس، مدیر جهانی تحقیقات کالای موسسه مالی سیتی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: نفت برنت که روز چهارشنبه بیش از ۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد، باید نزدیک به ۷۰ دلار باشد.

به گزارش صدای بورس،مورس که یکی از بدبین‌ترین کارشناسان بازار نفت بوده است، ابتدای سال رشد تقاضا برای نفت را ۳.۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بود. سیتی با اشاره به نگرانیهای رکود و کندی اقتصادی، اکنون رشد تقاضای سالانه را ۲.۲ میلیون بشکه در روز پیش بینی می‌کند که ۱.۴ میلیون بشکه در روز کمتر از ابتدای سال است.

قیمتهای نفت از ابتدای سال میلادی جاری در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریمهای غربی علیه مسکو که بازارهای انرژی جهانی را متلاطم کرده است، حدود ۵۰ درصد رشد کرده اند. نظرسنجی روز سه شنبه رویترز از تحلیلگران نشان داد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم به بیش از ۱۰۷ دلار در هر بشکه می رسد؛ در حالی که بعضی از کارشناسان پیش بینی کردند پس از ممنوعیت تدریجی واردات نفت از روسیه به اتحادیه اروپا، نفت تا ۱۳۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

اما اِد مورس معتقد است این پیش بینی‌ها اغراق آمیز است و قیمت نفت به جای ۱۲۰ دلار، باید در محدوده ۷۰ دلار باشد.


بیشتربخوانید:دهن کجی نفت به دلار


قیمتهای نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر بازگشایی شانگهای که قطب مالی چین است پس از دو ماه قرنطینه کرونایی فلج کننده، روند صعودی پیدا کرده بودند.

همزمان کمیته فنی مشترک اوپک پلاس پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ را حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۳.۴ میلیون بشکه در روز برآورد کرد که با دیدگاه سیتی از ارزش ۷۰ دلاری نفت بر پایه وضعیت تقاضا، همخوانی دارد.

بر پایه پیش بینی‌هایی که از تقاضا وجود دارد، وزیران اوپک پلاس در دیدار روز جاری بعید است با افزایش سهمیه‌های تولید موافقت کنند.

به گزارش ایسنا،بر اساس گزارش اویل پرایس، منابع آگاه در اوپک پلاس روز چهارشنبه به رویترز گفتند: این گروه توافق فعلی را تغییر نخواهد کرد و افزایش تولید ملایم را برای حفظ ظرفیت مازاد تولید، تصویب می‌کند.

کد خبر 452822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =