آخرین اخطار توانیر به ادارت پرمصرف

روز دهم اردیبهشت مسئولین توزیع برق تهران بزرگ، برای ابلاغ سومین و آخرین اخطار به دو اداره پرمصرف مراجعه کردند.

به گزارش صدای بورس،در حالی که روزهای گرم سال از راه رسیده، مصرف برق به اوج خود نزدیک می‌شود بر این اساس ۱۸ اردیبهشت سال جاری، هیئت وزیران، کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق، نسبت به سال گذشته، برای دستگاه‌های اجرایی را مصوب کرد.

وزیر نیرو در ابتدای امسال گفت: دولت اعتقادش این است که مدیریت مصرف را باید از خود شروع کند.

وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق ادارات، کنتورهای هوشمند نصب کرده است.


بیشتربخوانید:سرمایه گریزی در صنعت برق / هر بحرانی با مدیریت مرتفع می‌شود


هادی مدقق، مدیرکل هوشمندسازی دفتر مدیریت مصرف توانیر، در گفتگویی گفت: تا امروز تقریبا ۷۰ درصد ادارات، مجهز به کنتور هوشمند شده اند و نصب این کنتورها برای بقیه ادارات در اولویت توانیر است، همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه همه ادارات مجهز به کنتور هوشمند شوند.

اما مسئولین برای کاهش مصرف برق این ادارات راهکار دارند، در همین زمینه رامین پوریا، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در گفتگویی گفت: باید در ساعات اوج مصرف لوازم غیرضروری خاموش باشد و تاسیسات، بعد از ساعات اداری در مدار نباشد، همچنین لازم است ادارت دیزل ژنراتور خود را آماده نگه دارند تا با استفاده از ظرفیت آن مصارف خود را کاهش دهند.

به گزارش مهر،مسئولین قول رسانه‌ای شدن نام مشترکان اداری پرمصرف را داده بودند. محرابیان در این باره گفته بود: بعد از یکی دو هفته عملکرد دستگاه‌ها منتشر خواهد شد تا خود مردم در مورد آن قضاوت کنند.

گفتنی است اداراتی که تا تاریخ ۱۶ خرداد ماه، طبق قانون، اقدام به کاهش حداقل ۳۰ درصدی برق خود در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری خود نکنند با قطعی برق مواجه خواهند شد.

کد خبر 452810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =