ریاض متحد واشنگتن در مهار تهران

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به سفر آتی بایدن به عربستان سعودی نوشت که ریاض متحد واشنگتن در مهار تهران محسوب می‌شود.

به گزارش صدای بورس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به سفر آتی بایدن به عربستان سعودی نوشت که ریاض متحد واشنگتن در مهار تهران محسوب می‌شود.

واشنگتن پست روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که بایدن قصد دارد در اواخر ماه ژوئن پس از سفر به اسرائیل برای دیدار با نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم از ریاض بازدید کند. بایدن در زمان اقاتمش در عربستان -که میزبان امسال نشست شورای همکاری خلیج است- احتمالا دیدارهایی با کشورهای عربی ازجمله امارات متحده عربی، بحرین و قطر داشته باشد.


بیشتربخوانید:شرط ورود ایرانی‌ها به بازار عمان


واشنگتن پست در ادامه نوشت که ایالات متحده منافع امنیتی و مالی در شراکت طولانی‌اش با عربستان سعودی دارد و این کشور عربی متحدی در آنچه که “تلاش‌های مشترک در مهار اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه” خوانده شد، محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، یک مقام ارشد صیهونیستی در این زمینه به واشنگتن پست گفت: عربستان سعودی یک بازیکن فعال در منطقه و ورای آن محسوب می‌شود. ما به شدت از روابط نزدیک میان ایالات متحده و عربستان سعودی در زمینه باثبات کردن منطقه، مهار ایران و عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و بازار انرژی حمایت می‌کنیم.

کد خبر 452800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =