حدود ۴ میلیارد مترمکعب از فاضلاب کشور تصفیه نمی‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: از حدود ۵.۵ میلیارد متر مکعب فاضلابی که تولید می‌شود، فقط یک میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب آن را مدیریت می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس، اتابک جعفری لور گفت: از یک میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب فاضلاب مدیریت شده، فقط پنج درصد در حوزه صنعت استفاده و بقیه از دسترس خارج می‌شود.

به گفته او، با اجرای طرح جهاد آبرسانی که اکنون در کشور آغاز شده است، سرانه آبرسانی تا پایان دولت به ۹۵ درصد خواهد رسید. برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه آبرسانی را تکمیل کردن پروژه‌های ناتمام می‌دانم که برخی از آن‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا، بیش از ۱۰ سال است که ناتمام مانده و حتی برخی از پروژه‌های بزرگ متوقف شده بود.


بیشتربخوانید:۳۵ درصد تهرانی‌ها پرمصرف هستند


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان با توجه به افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی به صنایع جدید که بیش از ۷۰ تا ۱۰۰ نفر را شاغل می‌کنند به ویژه در مناطق محروم آب اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس برنامه اعلامی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، این شرکت در تلاش است تا سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب را تصفیه کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهد که با این کار، به فعال‌سازی صنایع در استان‌ها کمک کند.

کد خبر 452791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =