وعده رئیس بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با پوشش کاملی که در بازارها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پوشش کاملی که در بازارها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود؛ البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد آنهایی که در بخش حواله و اسکناس تقاضای واقعی در بازار دارند پوشش کامل عرضه در بازارهای نیما و بازارهای متشکل ارزی را داشته باشیم؛ پوشش کامل عرضه و تقاضا در بازار می‌تواند آرامش را در بازار ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: رفتار عجیب نوسان‎گیران در بازار ارز


رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته، حدود ۷.۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها داشتیم.

صالح آبادی گفت: وضعیت منابع ارزی کشور امسال نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به مراتب بهتر شده است.

به گزارش فارس، وی‌ درباره مطالب مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان مجلس درباره بکارگیری برخی بازنشستگان در مدیریت بانک‌های‌ دولتی، گفت: وزارت اقتصاد مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌های دولتی را برای تایید صلاحیت حرفه‌ای به بانک مرکزی معرفی می‌کند، بنابراین این موضوع جزو اختیارات وزارت امور اقتصادی و دارایی است و آنها اعلام نظر می‌کنند.

کد خبر 452766

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خرید هندوانه هم دلاری شد

    خرید هندوانه هم دلاری شد

    نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از هندوانه شیراز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. همچنین هندوانه بندرعباس با لنج به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود.

  • آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟

    آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟

    با وضعیتی که در حال حاضر داریم اگر واقع‌بینانه بخواهم بگویم، شرایط به گونه‌ای است که قیمت دلار و سکه نرخ‌های پایینی را نسبت به سایر دارایی‌هایی که در جامعه وجود دارد، ثبت کرده است، یعنی نسبت به بازارهای رقیب اصلی مثل بازار مسکن و بازار خودرو.

  • افزایش حقوق بازنشستگان به مجلس رفت

    افزایش حقوق بازنشستگان به مجلس رفت

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای تعاون و اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان برگزار می‌شود.

  • جزئیات جلسه ویژه ارزی بانک مرکزی

    جزئیات جلسه ویژه ارزی بانک مرکزی

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: در جلسه با صرافان مقرر شد تا در زمینه اسکناس، میزان عرضه ارز را بیشتر کنیم و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس را هم تسهیل کنیم.

  • بازار ارز در شرایط جدید آبستن چه تحولاتی‌ است؟

    بازار ارز در شرایط جدید آبستن چه تحولاتی‌ است؟

    امروز چون بازار ارز در ثبات است سیگنال این تصمیم شاید خیلی به چشم نیاید اما طی ماه‌های آتی و با نزدیک شدن به انتهای ضرب‌الاجل اعلامی‌ دولت و بانک مرکزی و در صورت رشد ارز (که گریزناپذیر می‌نماید) بعد روانی این تصمیم و اجبار (در حق مردمی‌ که به گونه‌ای کاملاً مشروع فقط به دنبال حفظ ارزش داشته‌های خود هستند) به احتمال زیاد بیش از پیش بر بازار اثرگذار خواهد بود.

  • بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    هرچند پارسال سرعت رشد قیمت در همه بازارها به میزان محسوسی کاهش یافت و نرخ‌های بازدهی در همه بازارها در مقایسه با نرخ‌های بازدهی مربوط به سال ۹۹ نزول کرد. بااین‌حال متوسط قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ معادل ۶/۱۶ درصد رشد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =