توقف عرضه برخی کالاهای اساسی در سامانه بازرگام

عرضه برخی کالاهای اساسی شامل روغن نباتی و گوشت قرمز تنظیم بازاری چند هفته ای است به دلایل نامشخص در سامانه عرضه کالاهای تنظیم بازاری عرضه نمی‌شود.

به گزارش صدای بورس، سامانه بازرگام که به عنوان عاملیت توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی در ماه های اخیر فعالیت کرده و کالاهای اساسی مختلف را با قیمت های مصوب عرضه و به صورت رایگان درب منزل در استان های مختلف کشور توزیع می کرده در روز های اخیر با مشکل عدم عرضه برخی از کالاهای اساسی مهم مواجه است.

پیشتر محصولاتی مانند روغن، برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم ۱۸.۵ هزار تومان، برنج پاکستانی ۲۰۵۰۰ تومان و برنج تایلندی به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان و انواع قطعات مختلف گوشت گوسفندی و گوساله با قیمت های پایین تر از بازار در این سایت در همه استانها عرضه می‌شد و استقبال خوبی نیز از آن صورت می گرفت اما چند هفته‌ای است که محصولات یاد شده در خیلی از استانها عرضه نمی‌شوند.



برنج شیرودی تنظیم بازاری نیز یکی از برنج های ایرانی است که در این سامانه هر ۵ کیلوگرم آن ۲۳۵ هزار تومان به فروش می رسید که اکنون قیمت این محصول کمی افزایش یافته است و ۲۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

با توجه به نقش تنظیم بازاری این سامانه در کشور عدم توزیع هر محصولی نیز می‌تواند در افزایش قیمت ها در بازار موثر باشد.

به گزارش تسنیم ، بنابر این گزارش در این سامانه هربسته ماکرونی ۷۰۰ گرمی به قیمت ۲۴ هزار تومان، تخم مرغ ۳۰ عددی ۶۹ هزار تومان، مرغ منجمد ۲ کیلوگرمی با قیمت ۹۷ هزار تومان و لبنیات به قیمت مصوب عرضه می شود.

کد خبر 452742

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نرخ تورم آمریکا به ۸.۳ درصد رسید

    نرخ تورم آمریکا به ۸.۳ درصد رسید

    نرخ تورم آمریکا در ماه آوریل رشدی ۰.۲ درصدی را ثبت کرد و به ۸.۳ درصد افزایش یافت.

  • فیلم معدوم سازی مرغ ها را باور نکنید

    فیلم معدوم سازی مرغ ها را باور نکنید

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: فیلم منتشرشده از معدوم‌سازی مرغ گوشتی در سالن‌های تولید به طور قطع مربوط به بیماری است زیرا حذف مرغ با وزن بالای ۱.۲ کیلوگرم به دلیل کمبود نهاده برای تولیدکنندگان منطقی نیست و ضرر هنگفتی را برایشان در پی دارد.

  • قیمت گوشت قرمز تازه و منجمد چند؟

    قیمت گوشت قرمز تازه و منجمد چند؟

    مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است.

  • بگذارید وام‌های ارزی، ریالی تسویه شود

    بگذارید وام‌های ارزی، ریالی تسویه شود

    اتاق ایران در واکنش به انتقاد صندوق توسعه ملی از پیشنهادات ریالی شدن اقساط بدهکاران ارزی، اعلام کرد: پیشنهادهای ارائه شده توسط صندوق توسعه ملی بدون توجه به چارچوب حقوقی و قانونی و صرفا به استناد اساسنامه صندوق است.

  • اختلاف ۱۱ هزار تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب

    اختلاف ۱۱ هزار تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: نرخ کنونی هر شانه تخم مرغ درب مرغداری ۱۱ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب آن است.

  • افزایش ۸۰ درصدی قیمت لبنیات

    افزایش ۸۰ درصدی قیمت لبنیات

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای قیمت لبنیات حدود ۸۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کردند این در حالیست که افزایش قیمت سبد محصولات لبنی نسبت به تورم پایین‌تر است.

  • برنج ارزان می‌شود

    برنج ارزان می‌شود

    دبیر انجمن وارد کنندگان برنج با بیان برنامه های کاهش التهاب قیمت برنج دربازار گفت: قیمت گذاری دستوری برنج لغو می شود.

  • پرداخت یارانه‌های معیشتی جدید چه تأثیری بر نرخ تورم و ارز می‌گذارد؟  

    پرداخت یارانه‌های معیشتی جدید چه تأثیری بر نرخ تورم و ارز می‌گذارد؟  

    به دلیل شکل گیری تقاضا پس از همه‌گیری، به جا ماندن اخلال در سمت عرضه و حمل و نقل و همینطور شوک ناشی از جنگ روسیه و اوکراین که هر دو از تولید کنندگان مهم مواد غذایی در جهان بودند، قیمت‌ها از ۲۵ تا ۸۰ درصد افزایش داشته است. در چنین شرایطی برخی محاسبات نشان می‌دهد در صورتی که دولت سیاست تخصیص ارز ترجیحی را در سال ۱۴۰۱ حفظ می‌کرد، بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز بود.

  • افزایش فروش دام نیم گوشت به دلیل کمبود آب

    افزایش فروش دام نیم گوشت به دلیل کمبود آب

    رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: در میادین فروش دام بره نر نیم گوشت به وفور وجود دارد چراکه کمبود آب و مرتع، باعث شده است که دامداران نتوانند دام‌ها را پروار کنند.

  • کاهش ۲۰ درصدی تقاضای گوشت گاوی

    کاهش ۲۰ درصدی تقاضای گوشت گاوی

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت غلات به عنوان خوراک اصلی دام روند افزایشی به خود گرفتند و بالاتر از نرخ تورم (نقطه به نقطه و سالانه) بودند این در حالیست که افزایش قیمت دام سبک حتی به نرخ شاخص هم نرسید از این رو بسیاری از دامداران سبک ورشکسته شدند و دام‌های مولد را روانه کشتارگاه‌ها کردند.

  • لبنیات هم کالابرگی می‌شود؟

    لبنیات هم کالابرگی می‌شود؟

    افت ۴۰ درصدی مصرف لبنیات، اولین واکنش بازار به اصلاح نظام یارانه‌ها بود. از این رو انجمن صنایع لبنی ایران طرحی مبنی بر کالابرگ لبنیات به دولت ارائه داد که شاید با اجرای آن مصرف لبنیات به روال قبل بازگردد. اما آیا این طرح اجرا می‌شود؟

  • صنایع لبنی خودسر عمل می کنند

    صنایع لبنی خودسر عمل می کنند

    با وجود اینکه قیمت مصوب جدید لبنیات افزایش چشمگیری داشته و این نرخ ها با موافقت خود صنایع لبنی تعیین شده است اما حتی این نرخ ها از سوی برخی صنایع لبنی که سهم بزرگی از بازار دارند رعایت نمی‌شود.

  • افزایش قیمت جو ملاک گرانی گوشت نیست

    افزایش قیمت جو ملاک گرانی گوشت نیست

    رییس شورای تامین دام با بیان اینکه افزایش قیمت جو و... ملاکی برای تعیین میزان افزایش قیمت گوشت نیست، گفت: گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است و در پی اصلاح نظام یارانه ای و قیمت همه کالاها با اندکی رشد روبرو خواهد شد.

  • هر کیلو راسته بی استخوان چند؟

    هر کیلو راسته بی استخوان چند؟

    قیمت گوشت قرمز گرم و منجمد در میادین میوه و تره‌بار، در یک ماه گذشته بدون تغییر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =