۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
رشد دوباره حباب سکه

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تقاضا برای خرید فلز زرد افزایش یافته است و این افزایش موجب رشد حباب قیمت انواع سکه و طلا در بازار شده است.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۸۴۶ تا یک‌هزار و ۸۴۷ دلار در نوسان بود و در پایان هفته دوباره به یک‌هزار و ۸۴۷ دلار رسید و نسبت به انتخاب هفته تغییراتی نداشت.

این مقام صنفی افزود: برخلاف تغییرات انس جهانی طلا، در روزهای پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) مجدد افزایش نرخ ارز را شاهد بودیم و این رشد ۳۲۰ تومانی باعث شد قیمت طلا و سکه نسبت به ابتدای هفته با افزایش بالایی همراه و در مجموع بازار طلا در هفته گذشته با رشد قیمت همراه باشد.

وی گفت: در آخرین معاملات هفته گذشته قیمت سکه طرح قدیم به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که ۳۰۰ هزار تومان افزایش بها و سکه طرح جدید با ۴۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات با نرخ ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد.


  • بیشتر بخوانید:

چرا باید گواهی سکه طلا خرید؟


نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه‌کرد: نیم سکه و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشت و به ترتیب با قیمت هشت میلیون و پنج میلیون تومان معامله می‌شد. سکه های یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد که نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی بیان‌داشت: در روزهای گذشته با افزایش تقاضا حباب انواع سکه در حال افزایش است و سکه‌های یک گرمی، ربع سکه و نیم سکه بیش از یک میلیون تومان حباب دارند.

کشتی‌آرای اضافه‌کرد: سکه طرح جدید ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد و نسبت به ابتدای هفته ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است و این نشان دهنده افزایش تقاضا برای خرید سکه با توجه به محدودیت عرضه است .

به گزارش همشهری آنلاین، وی گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده با توجه به افزایش نرخ ارز در روز پایانی هفته به ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته ۱۴۰ هزار تومان رشد داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۳ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید .

کد خبر 452425

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =