سهم دولت از سرخابی‌ها تا پایان شهریور به کمتر از نصف می رسد

رئیس سازمان خصوصی سازی از برقراری مذاکرات برای عرضه بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و تاکید کرد: سهم دولت از این دو باشگاه تا شهریورماه به کمتر از ۵۰ درصد می رسد.

به گزارش صدای بورس، حسین قربانزاده با اشاره به فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس که اوایل فروردین ماه توسط سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد، اظهار کرد: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف در این راستا در حال انجام است اما نمی‌توان نامی از این شرکت‌ها برد. گفت زیرا ممکن است شرکت و برنامه سازمان را دچار آسیب کند.

وی ادامه داد: اما از زمانی که فراخوان اعلام شده است مذاکره سازمان خصوصی سازی با شرکت‌های مختلف که شرایطی داشتند در حال انجام است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: تعهد سازمان این است که تا پایان شهریور سهم دولت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را را به زیر ۵۰ درصد برساند.

نگاهی به فرایند ورود دو باشگاه به بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، فرایند واگذاری سرخابی‌ها بالاخره و پس از وعده های طول و دراز، زمستان سال گذشته انجام شد و بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده بود سرانجام در ۲۸ اسفند به پایان رسید.


  • بیشتر بخوانید:

رابطه‌ای بین سوددهی سهام سرخابی‌ها با تعداد هوادارانشان وجود دارد؟


طبق آمار در پذیره نویسی پرسپولیس ۳۲۰ هزار نفر مشارکت کردند. ۲۶۱ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و بیش از ۸۸ میلیارد تومان نیز توسط حقیقی ها خریداری شد. همچنین ۲۸۶ هزار نفر در پذریه نویسی استقلال شرکت کردند که ۲۸۰ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و ۷۹ میلیارد تومان توسط حقیقی ها خریداری شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس و حدود یک هفته پس از اتمام پذیره نویسی، سازمان خصوصی سازی در فراخوانی از متقاضیان بالقوه برای خرید بلوک های مدیریتی استقلال و پرسپولیس دعوت و اعلام کرد در جهت تحقق گام بعدی فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه و واگذاری سهام مدیریتی آنها؛ سازمان خصوصی سازی در نظر دارد نسبت به عرضه رقابتی بلوکهای مدیریتی سهام شرکتهای مذکور از طریق فرابورس اقدام کند.

کد خبر 452418

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نقش هواداران در واگذاری سرخابی‌ها گم شد!

    معاون وزیر کار:

    نقش هواداران در واگذاری سرخابی‌ها گم شد!

    معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مردم با واگذاری ۱۰ درصد سهام سرخابی ها مالک دو باشگاه نمی شوند، از تشکیل دفتر تعاونی های سهام عدالت در معاونت تعاون وزارت کار و دومرحله ای شدن مجامع شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت خبر داد.

  •  استقلال و پرسپولیس به بازار جان می‌بخشند؟

    شستا بورس را مثبت می‌کند؟

    استقلال و پرسپولیس به بازار جان می‌بخشند؟

    هفته‌ای که گذشت اتفاقات متعدد و تاثیرگذاری برای بورس افتاد، از بازگشایی منفی شستا تا پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس در بورس. اما بازار سهام شنبه چگونه آغاز به کار می‌کند؟ پیش‌بینی بورس هفته آینده چگونه است؟

  • مردم همچنان در انتظار سهام سرخابی ها

    مردم همچنان در انتظار سهام سرخابی ها

    حدود سه ماه از پایان پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد و چشم هواداران و سهامداران این دو باشگاه به تابلو است تا نماد این دو باشگاه قابل معامله شود، موضوعی که هر چند وعده‌های زیادی در مورد زمان اجرای آن داده شده اما همچنان به مرحله اجرا نرسیده است.

  • افشای متن قرارداد استقلال و پرسپولیس در کدال

    افشای متن قرارداد استقلال و پرسپولیس در کدال

    رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه استقلال و پرسپولیس باید متن قراردادهای خود را افشا کنند گفت: منابع حاصل از افزایش سرمایه دو باشگاه به صورت کوتاه مدت سرمایه گذاری شده و هیات مدیره باشگاه اختیار دارد از محل سود ماهانه این سرمایه گذاری، هزینه کنند اما نمیتوانند از اصل منابع و تسهیلاتی که به پشتوانه این منابع اخذ می کنند در امور جاری استفاده کنند.

  • برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس چه باید کرد؟

    برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس چه باید کرد؟

    با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باقی مانده است، افرادی که قصد خرید سهام این دو باشگاه را دارند باید تا زمان موعود، کد سهامداری اخذ کنند.

  • سهام سرخابی‌ها به زودی باز می‌شوند

    سهام سرخابی‌ها به زودی باز می‌شوند

    رئیس خصوصی‌سازی گفت: نماد استقلال هفته آینده در فرابورس دیده می‌شود تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند، نماد پرسپولیس هم ۳ هفته آینده باز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =