عربستان بالاترین مازاد تجاری تاریخ را ثبت کرد

تراز تجاری کالایی عربستان سعودی در مارس گذشته ۸۶.۹ میلیارد ریال (۲۳.۱۷ میلیارد دلار) مازاد را ثبت کرد که بالاترین میزان در تاریخ این کشور است.

به گزارش صدای بورس، تراز تجاری کالایی عربستان سعودی در مارس گذشته ۸۶.۹ میلیارد ریال (۲۳.۱۷ میلیارد دلار) مازاد را ثبت کرد که بالاترین میزان در تاریخ این کشور است.

بر اساس داده‌های اداره کل آمار سعودی، ارزش صادرات (نفتی و غیرنفتی) در ماه مارس گذشته به ۱۴۲.۲ میلیارد ریال (۳۷.۹ میلیارد دلار) و واردات به ارزش ۵۵.۲ میلیارد ریال (۱۴.۷ میلیارد دلار) رسید.

این داده‌ها حاکی از افزایش درآمدهای صادرات نفت عربستان در ماه مارس است و تاثیر افزایش قیمت نفت آن را دوچندان کرد، که بالاترین سطح خود را در ۱۴ سال گذشته در پس زمینه تهاجم روسیه به اوکراین به ثبت رساند.

گزارش اداره آمار عربستان نشان می‌دهد که درآمدهای نفتی این کشور در ماه مارس ۱۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: نرخ تورم کدام کشور بیشتر از ایران است؟


بر اساس همین داده‌ها، در ماه مارس گذشته، صادرات نفت عربستان حدود ۱۱۳.۹۷۸ میلیارد ریال سعودی (۳۰.۳۹ میلیارد دلار) ثبت شد که در مقایسه با ۵۲.۳۲ میلیارد ریال سعودی (۱۳.۹۵ میلیارد دلار) در مارس ۲۰۲۱ افزایش داشت.

نسبت صادرات نفت از کل صادرات از ۶۹.۵ درصد در مارس ۲۰۲۱ به ۸۰.۲ درصد در مارس سال جاری افزایش یافته است.

گزارش اداره آمار عربستان حاکی از افزایش ۲۵.۴ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی در مدت مشابه در سال جاری است.

به گزارش ایلنا، ارزش صادرات نفت عربستان سعودی طی سال ۲۰۲۱ با افزایش قابل توجه قیمت نفت خام جهش بزرگی را ثبت کرد و سالانه با ۷۲.۱ درصد افزایش به ۲۰۵.۹۷ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 452398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =