چهارمین عرضه اولیه ١٤٠١ در فرابورس ایران / صاحبان پرتفوی فولادی بخوانند

بیشترین قیمت معامله شده سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۲۵,۰۰۱ ریال و کمترین قیمت معامله شده آن ۱۷,۱۵۰ ریال بود.

به گزارش صدای بورس،‌ امروز چهارمین عرضه اولیه ١٤٠١ شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نماد «فغدیر» در فرابورس ایران انجام شد.

عرضه اولیه فغدیر به زودی در فرابورس/ ۳۰ میلیون سهم برای هر کد معاملاتی

تعداد متقاضیان این نماد ١٦٠ صندوق و تعداد خریداران ۵۶ صندوق بود.

بیشترین قیمت معامله شده سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۲۵,۰۰۱ ریال و کمترین قیمت معامله شده آن ۱۷,۱۵۰ ریال بود.

متوسط موزون قیمت معاملات ۱۸,۵۷۲ ریال، قیمت مبنا (کف قیمتی) ۱۴۵۰۰ریال اعلام شد.

بازارگردان سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان است.

مشاور عرضه سهام «فغدیر۱» شرکت کارزاری ستاره جنوب و متعهدین عرضه شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت فولاد آلیاژی ایران است.


بیشتر بخوانید:

۳۰میلیون سهم برای هر کد معاملاتی


پیشنه فعالیت شرکت سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

به منظور توسعه صنایع آهن و فولاد کشور و در راستای چشم انداز ۲۰ ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی، سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن، صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد.

کارخانه احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن در سال با هدف تامین آهن اسفنجی مورد نیاز واحدهای ذوب و ریخته‌گری استان یزد و سایر تولیدکنندگان فولاد در کشور، در ۲۵ کیلومتری شهر اردکان، استان یزد و در مجاورت گندله‌ سازی چادرملو و شرکت آهن و فولاد ارفع در محدوده‌ای به وسعت ۸۶ هکتار احداث شده است.

درباره «فغدیر»

اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز پیش از این در زمان معرفی «فغدیر» گفته بود: جانمایی این کارخانه در جوار گندله‌سازی مجتمع چادرملو با ظرفیت ۳.۴ میلیون تن، به دلیل موقعیت ممتاز این گندله‌سازی صورت گرفت و همکاری با چادرملو تا امروز ادامه یافت.

او با اشاره به قرار گرفتن برنامه‌های این شرکت در راستای تبدیل شدن استان یزد به سومین قطب صنعتی-معدنی ایران گفته بود: در همین راستا در سال ۱۳۹۸ با همکاری شرکت صنعتی معدنی چادرملو، ساخت گندله‌سازی بهاباد با قابلیت توسعه به ۵ میلیون تن تولید آغاز شد. پروژه تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان تابستان ۱۴۰۲ به تولید برسد.

فرشاد، دیگر برنامه «فغدیر» را مشارکت در اکتشاف سنگ آهن معدن گزستان اعلام و بیان کرده بود: تامین سنگ آهن دغدغه ایران در درازمدت است. «فغدیر» در همین راستا و در جهت تضمین مواد اولیه قدم‌های مختلفی برداشته است.

کد خبر 452374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =