۴ میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده‌اند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چهارمیلیون و ۵۰۰هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات خود را برای دریافت یارانه ثبت کرده‌اند، گفت: یارانه به بیش از ۷۳میلیون نفر واریز شده است.

یه گزارش صدای بورس، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست امروز صبح (یکشنبه، اول خردادماه) هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص آخرین وضعیت نحوه تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور در تمامی جلسات دولت با وزرا بر رفع مشکلات و تأمین معیشت مردم تأکید و اعلام کرده‌اند که در این راه آبروی خود را برای مردم می‌گذارند.

وی ادامه داد: پیش از این ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان یارانه به جیب قاچاقچی‌ها، خارجی‌ها و تولیدکنندگان خارج از کشور می‌رفت و تنها مقدار بسیار کمی از این یارانه به جیب مردم ایران می‌رفت، براین‌اساس تصمیم گرفته شد با مدیریت ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه‌ها این منابع را بر سر سفره مردم ببریم و این موضوع موجب افزایش رفاه عمومی، ایجاد اشتغال، اصلاح ضریب جینی، جلوگیری از قاچاق و... خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:

چه کسانی و تا چه زمانی می‌توانند برای یارانه ثبت‌نام کنند؟


عبدالملکی تأکید کرد: براساس قانون بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازتوزیع یارانه میان مردم در تبصره ۱۴ قرار داده شده و در جای دیگر ۷۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ۴۵هزارتومانی و معیشتی در نظر گرفته شده است و در دولت بعد از بحث‌های متعدد قرار شد این منابع به‌صورت یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که در فروردین ماه یارانه تعلق می‌گرفت، در اردیبهشت ماه یارانه‌ای پرداخت نشد و در مجموع برای ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک یارانه واریز شده است.

وی در واکنش به انتقاد نماینده‌ها در خصوص قطع یارانه برخی افراد، گفت: براساس قانون باید یارانه دهک‌های پردرآمد حذف شود اما اگر می‌خواهیم به همه افراد و اقشار یارانه دهیم این‌گونه یارانه در اختیار افراد ضعیف جامعه قرار نخواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برخی افراد نیز هستند که به‌دلیل عدم شفافیت شناسنامه اقتصادی، یارانه آن‌ها قطع شده است به‌طور مثال برخی افراد کارپرداز شرکتی هستند و یا دارای صندوق قرض‌الحسنه خانوادگی می‌باشند به این دلیل یارانه آن‌ها قطع شده است، بنابراین ما برای ایجاد شفافیت در اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها سریعاً سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که از حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها قطع شده است ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

کد خبر 452161

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =