بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

در ماهی که گذشت شاخص کل توانست تنها ۶ درصد رشد کند، اما ارزش و حجم معاملات هر کدام به ترتیب افزایشی ۶۰ و ۲۳ درصدی را به ثبت رساندند.

در اردیبهشت ماه سال جاری وضعیت بازار سرمایه در حالتی خنثی فعالیت می کرد و آنچنان اتفاق خاصی در یک ماه گذشته رخ نداد. تنها موارد مهمی که در ماه گذشته رخداد می‌توان به افزایش یک درصدی دامنه نوسان اشاره کرد.

طبق صحبت های رئیس سازمان بورس قرار بر این است که تا پایان سال با افزایش یک درصدی دامنه نوسان این شاخصه به ۱۰ برسد. دیگر رخ داد مهمی که در هفته گذشته اتفاق افتاد عبور شاخص کل از مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بود اما این عبور یک روز بیشتر دوام نیاورد و بازار در روز چهارشنبه با ریزشی که ثبت کرد مجدد به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برگشت. با تمام این اوصاف در ماهی که گذشت شاخص کل توانست تنها ۶ درصد رشد کند، اما ارزش و حجم معاملات هر کدام به ترتیب افزایشی ۶۰ و ۲۳ درصدی را به ثبت رساندند.

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

در بازار موازی سکه امامی بیشترین رشد قیمتی را با افزایشی ۸ درصدی تجربه کرده است به طوری که از ۱۳ میلیون تومان در ابتدای اردیبهشت ماه به ۱۴ میلیون تومان در پایان ماه رسید. بعد از سکه، طلای ۱۸ عیار بیشترین میزان افزایش قیمت را تجربه کرده است و در ماه گذشته ۵ درصد افزایش قیمت داشته است. اما در بازار ارز دلار تنها یک درصد رشد قیمتی داشت و در کانال ۲۵ هزار تومان باقی ماند. اما در این بین تنها یورو بود که کاهشی ۲ درصدی در قیمت را تجربه کرد با این حال همچنان این ارز در کانال ۲۸ هزار تومان قرار دارد.

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

در معاملات اردیبهشت ماه سال جاری نماد آسیاتک با بیش از ۷۸ درصد رشد قیمتی بیشترین میزان بازدهی را در تابلوی معاملات بورس تهران به خود اختصاص داد. بعد از آسیاتک در این تابلو نمادهای معاملاتی فمراد با بیش از ۶۳ درصد، سکرد و سصفها با ۵۲ درصد و خچرخش با بیش از ۴۵ درصد افزایش قیمت بیشترین میزان بازدهی را از آن خود کردند. در مقابل نمادهای معاملاتی خنصیر با ۱۵ درصد، وبهمن با ۱۳ درصد، ثاباد و وپارس با ۱۱ درصد و غشصفا با ۱۰ درصد بیشترین افت قیمتی را در تابلوی معاملات بورس تهران تجربه کردند.

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

در تابلوی معاملاتی فرابورس نیز ثرود با ۸۱ درصد، مدیریت با ۴۹ درصد، ساینا با ۴۵ درصد، زدشت با ۴۴ درصد و میهن با ۳۹ درصد نمادهایی هستند که در ماه گذشته بیشترین سودآوری را برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند اما از طرف دیگر نمادهای توسن با ریزشی بیش از ۱۴ درصدی و آریان با ۹ درصد و کپرور و فجهان با ۸ درصد بیشترین میزان کاهش قیمت را به نام خود به ثبت رسانده اند.

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

نماد معاملاتی فبستم با بازدهی بیش از ۱۳۵ درصدی بیشترین میزان افزایش قیمت را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به سهامداران خود هدیه داد و پرچمدار بازدهی در این ماه شد. بعد از فبستم نمادهای سلار، کقزوی، نیرو و وسدید هر کدام به ترتیب با ۴۶.۷۵ درصد، ۴۵.۳ درصد، ۴۴.۹۷ درصد و ۴۲.۸۷ درصد بیشترین رشد قیمتی را داشته اند. اما بخت با وشمال، شفارا، شلرد، ثقزوی و گکیش همراه نبود و این نمادها بین ۱۰ تا ۴ درصد افت قیمتی داشته اند.

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

بازدهی ۶ نماد بورسی بیش از ۵۰ درصد

  • زهره فدوی - خبرنگار
کد خبر 452001

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رشد دوباره حباب سکه

    رشد دوباره حباب سکه

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تقاضا برای خرید فلز زرد افزایش یافته است و این افزایش موجب رشد حباب قیمت انواع سکه و طلا در بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =