عدد اعلامی دولت برای نیاز بازار خودرو صحیح نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: اینکه می‌گویند بازار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو نیاز دارد، صحت ندارد چراکه این میزان کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه است.

به گزارش صدای بورس، سید مصطفی میرسلیم گفت: اگر واردات خودرو صورت گیرد ، باید خودروهای مورد نیاز عامه مردم باشد و از نظر مصرف سوخت حد استاندارد را داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: مسئله ارز، دیگر موضوع مهم در واردات است؛ اکنون کمبود ارز داریم و نباید در واردات کالایی استفاده شود که ضروری نیست.


بیشتر بخوانید: انتقاد به سامانه فروش خودرو


به گفته میرسلیم اکنون ۴ میلیون خودرو در سطح شهر تردد و نیاز بازار را رفع می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت ۲۲ اسفند پارسال از پایان مصوبه سران قوا در مورد ممنوعیت واردات خودرو تا پایان اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: «این مصوبه دیگر تمدید نمی‌شود و با توجه به تقاضای انباشته، احتمالا تا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد خواهد شد.»

همچنین هفته گذشته وزیر صمت از آزادسازی واردات خودرو خبر داد و مقرر شده طبق محدودیت هایی واردات خودرو صورت گیرد و هیچ انحصاری درباره خودرو وجود ندارد.

کد خبر 451992

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • احتمال حذف شرط صادرات خودرو از مصوبه دولت

    احتمال حذف شرط صادرات خودرو از مصوبه دولت

    آخرین اخبار حاکی است، هنوز هیچ دستورالعملی برای نحوه واردات خودرو نهایی نشده است و احتمال تجدیدنظر در شرط صادرات خودرو و اجرایی شدن واردات خودرو با منشأ ارز صادراتی و با رعایت ضوابط خاص و تأیید وزارت صمت وجود دارد.

  • قیمت خودرو چقدر می شود؟

    قیمت خودرو چقدر می شود؟

    بازار خودرو در شرایط رکودی قرار دارد. اما قیمت‌ها نوسانی است. کارشناسان نوسان قیمت را برای بازار خودرو در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.

  • با نوسان ارز امکان واردات خودرو نداریم

    با نوسان ارز امکان واردات خودرو نداریم

    یک کارشناس صنعت خودرو گفت: وقتی قیمت ارز نوسان دارد نمی‌توانیم خودرو رابا یک نرخ ثابت وارد کنیم پس باز هم شرایط ثبات قیمت را نخواهیم داشت، چون در بازار خودرو قیمت دلار حرف اول را می‌زند.

  • قیمت شوینده‌ها باید به نرخ قبلی برگردد

    قیمت شوینده‌ها باید به نرخ قبلی برگردد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروسازی روسیه نیاز به قطعات ساخت ایران دارند، در مورد واگذاری بلوک سهام ایران‌خودرو و سایپا گفت: آگهی واگذاری‌ها هفته قبل منتشر شد.

  • تصمیم وزارت صمت در مورد سمند و تیبا

    تصمیم وزارت صمت در مورد سمند و تیبا

    وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها در مورد عدم تائید سمند و تیبا لحاظ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =