۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
منتظر افت قیمت طلا باشیم؟

سخنان رئیس فدرال رزرو درباره سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا همچنان تهدید بزرگی برای بازار طلا به شمار می‌رود.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد، در صورت کاهش نیافتن تورم ممکن است سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو تشدید شود. پاول گفت: آنچه نیاز داریم، شواهد شفاف و قانع‌کننده درباره کاهش فشارهای تورمی و افت تورم است. اگر چنین شواهدی مشاهده نشود، ناچار به تشدید سیاست‌های انقباضی خواهیم بود.

افزایش قیمت انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل (که از آن با عنوان خون تجارت یاد می‌شود) بار سنگینی بر دوش اقتصاد آمریکا گذاشته است. در کالیفرنیا قیمت هر گالن بنزین به رکورد بالای ۶ دلار رسیده است. به همین دلیل، فدرال رزرو و دولت جو بایدن تمام توجه خود را به کاهش تورم معطوف کرده‌اند.

با وجود تنش‌های ژئوپلیتیک که به طور طبیعی به افزایش قیمت طلا منجر می‌شوند، اظهارات جدید پاول به ترمز صعود قیمت این فلز گرانبها تبدیل شده است. در حال حاضر قیمت طلا به محدوده ۱۸۱۰ دلار در هر اونس نزدیک شده است. همپای طلا، امروز قیمت نقره نیز سیر نزولی پیدا کرد.

با این حال، کیتکو در مطلبی به قلم جوردن روی-بایرن از بازگشت رونق به بازار طلا خبر داد. در این مطلب آمده است: بازار فلزات گرانبها در هفته‌های اخیر با فشارهای زیادی روبه‌رو بوده است اما آنچه در سطح جهان اتفاق می‌افتد، بی‌شک به رونق بازار طلا و نقره منجر خواهد شد. آمارهای نزولی چند سال گذشته بازار فلزات گرانبها (به عنوان مثال در مارس ۲۰۲۰، آگوست ۲۰۱۸، دسامبر ۲۰۱۵ و اکتبر ۲۰۰۸) نشان می‌دهد که بی‌ثباتی‌های اقتصاد جهانی و بازارها همیشه نقش کاتالیزور را برای این بازار ایفا کرده است. این بار نیز همان روند در جریان است.

نمودار نوسان قیمت طلا در یک ماه گذشته

منتظر افت قیمت طلا باشیم؟

کد خبر 451976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =