پیش‌نویس توافق در وین از دو ماه قبل آماده بود

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه گفت، پیش‌نویس توافق بازگشت به پایبندی به برجام بیش از دو ماه است که آماده شده است.

به گزارش صدای بورس، سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری دیروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا به ازسرگیری سریع مذاکرات هسته ای ایران در وین امیدوار هستید؟ ایران چه راهکارهایی ارائه کرده است؟»، پاسخ داد: پیش‌نویس توافق پایبندی به برجام از بیش از دو ماه قبل آماده بوده است و مذاکره‌کنندگان به همین دلیل وین را ترک کردند چون متقاعد شده بودند این توافق در اسرع وقت منعقد می‌شود.

وی افزود: موضوعی خارج از برجام که میان ایران و آمریکا مطرح است تاکنون این امکان را نداده است.


  • بیشتر بخوانید:

برجام به بن‌بست رسیده است؛ به همین خاطر خبری از آن نیست


سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ما از طرفین می خواهیم که رویکردی مسئولانه در پیش گرفته و فورا تصمیمات لازم برای انعقاد این توافقنامه را اتخاذ کنند. این یک خطای جدی و خطرناک است اگر فکر کنیم که این مساله می تواند در زمان نامحدودی روی میز بماند.

به گزارش ایسنا ،این در حالی است که ادامه برنامه (هسته‌ای) با سرعت فعلی در حالی که پیشرفت برنامه، که با همان سرعت ادامه دارد، خطر محرومیت آن از مزایای عدم اشاعه را به همراه دارد.

کد خبر 451948

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مسکن بخرید

    مسکن بخرید

    با فرض عدم توافق در کوتاه مدت به دلار بالای ۳۰ هزار تومان می‌رسیم و در ادامه که سال آتی باشد به دلار بالای ۴۰ هزار تومان هم خواهیم رسید که متناسب با آن بازارهای طلا، مسکن، خودرو و بقیه بازار دارایی‌ها روند رو به رشدی خواهند داشت.

  •  اقتصاد هفدهم جهان چگونه با بحران دلاری در دستمزد هفتادم شد؟

    اقتصاد هفدهم جهان چگونه با بحران دلاری در دستمزد هفتادم شد؟

    ایران رتبه هفدهم در تولید ناخالص ملی را در سال گذشته دارا شده است و با این حساب ایران اکنون هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست، اما در بحث دستمزدی همزمان از کشورهایی مانند بلغارستان، فیجی، عراق، لیبی، لبنان، کاستاریکا، ارمنستان، قبرس و آفریقای جنوبی ضعیف‌تر است.

  • برجام به بن‌بست رسیده است؛ به همین خاطر خبری از آن نیست

    عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:‌

    برجام به بن‌بست رسیده است؛ به همین خاطر خبری از آن نیست

    محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر چیزی را که آمریکایی‌ها بگویند بر فرض محال انجام دهیم آن‌ها بهانه دیگری می‌آورند که به قول حضرت آقا آن‌ها حد توقف ندارند آنها فقط می‌خواهند خوار شدن و وابسته شدن مردم ایران را ببیند. همان‌طور که در ۵۰ سال قبل انقلاب بود. بحث سپاه بهانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =