۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
تعرفه واردات خودرو چند درصد است؟

آزادسازی واردات به مرحله اجرا رسیده است. حال اصلاح نظام تعرفه‌ای نیز برای تسهیل واردات خودرو در دستور کار دولت قرار گرفته. تعرفه چند درصد است؟

به گزارش صدای بورس، به نظر می‌رسد آزادسازی واردات به مرحله اجرا رسیده است. درحالی‌که آیین‌نامه واردات خودرو هنوز رسما اعلام نشده، دولت گام دوم را برای تنظیم بازار (از ناحیه آزادسازی واردات خودرو) برداشت و دست به اصلاح نظام تعرفه‌ای زد. اصلاح نظام تعرفه‌ای برای تسهیل واردات خودرو در دستور کار دولت قرار گرفت. پیش از این، وزارت صمت وعده ورود خودروهای اقتصادی به کشور را داد.

اما به نظر می‌رسد تعرفه‌ها بالا اعلام شدند و مانع ورود این خودروها به کشور می‌شود. حالا دولت خود برای کاهش تعرفه پیش‌قدم شد. البته واردات خودرو با تعرفه پایین، با توجه به رشد حدود ۷ برابری نرخ دلار طی سال‌های ممنوعیت، تهدید معناداری برای تولید داخلی نیست.


  • بیشتر بخوانید:

ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو از سه‌شنبه


تعرفه‌ها چند درصد است؟

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحات تعرفه‌ای را برای ۴۴۰ قلم کالا در نظر گرفت. خودرو و قطعات نیز جزو آنها به شمار می‌رود. بر این اساس، سود بازرگانی به شرح زیر است:

-کاهش سود ۴۱درصدی برای واردات خودروهای ۱۰۰۰ تا دوهزار سی‌سی، به ۲۸‌درصد

-کاهش سود بازرگانی خودروهای زیر ‌هزار سی‌سی به یک ‌درصد

بنابراین با توجه به حقوق ورودی چهاردرصدی، خودروها با این تعرفه‌ها امکان ورود به کشور را خواهند داشت:

– خودروهای دارای حجم موتور ۱۰۰۰ تا دو ‌هزار سی‌سی، با تعرفه ۳۲درصدی (۲۸‌درصد سود بازرگانی به علاوه چهاردرصد حقوق ورودی)

-خودروهای زیر ‌هزار سی‌سی با تعرفه پنج‌درصدی (یک‌درصد سود بازرگانی به علاوه چهار ‌درصد حقوق ورودی)

به گزارش تجارت نیوز، البته با توجه به تغییر قیمت ارز مرجع در گمرک از ۴۲۰۰ به ۲۳۰۰۰ تومان، تعرفه واردات خودرو نیز بر اساس ارز ۲۳‌هزارتومان محاسبه خواهد شد.

کد خبر 451870

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =