۴ تفاهمنامه سرنوشت ساز گازی/ تامین خوراک پالایشگاه‌ها در دستور کار

شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه‌های سرنوشت ساز با ۴ شرکت امضاء کرد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه، شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی ۴ تفاهمنامه با ۴ شرکت امضاء کرد.

۴ تفاهمنامه سرنوشت ساز گازی/ تامین خوراک پالایشگاه‌ها در دستور کار

اولین تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ارتباط با مطالعه توسعه مخازن مارون خامی و جمع آوری گازهای مشعل دارخوین و غرب کارون امضاء شد.

بخشی از این تفاهم‌نامه مربوط به توسعه فاز ۲ میدان گازی تنگ بیجار بود که با هدف افزایش ظرفیت تولید گاز از ۷ میلیون مترمکعب در روز به ۱۱ میلیون مترمکعب و در راستای تامین خوراک پالایشگاه گازی ایلام امضا شد. ارزش و سهم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه در حدود یکصد میلیون یورو برآورد می‌شود.

توسعه مخازن مارون

علی عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از عملکرد موفق این پتروشیمی خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه توسعه مخازن مارون خامی انجام می‌شود و گازهای مشعل دارخوین و غرب کارون به شکل هدفمند جمع‌آوری می‌شود.


بیشتر بخوانید:

«فولاد» و «فارس» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


تفاهمنامه‌ای برای توسعه میادین گازی

تفاهم نامه دوم بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی از ۳ شرکت با نام مشارکت گروه باختر، پترو فرهنگ و پارس پتروزاگرس امضا شد. به موجب این تفاهم‌نامه مطالعه میادین گازی گردان، خارتنگ و پازن انجام خواهد شد.

۴ تفاهمنامه سرنوشت ساز گازی/ تامین خوراک پالایشگاه‌ها در دستور کار

کنسرسیومی برای توسعه مخازن گازی

تفاهم‌نامه سوم بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت مشارکت اهداف و مهندسی و ساختمان نفت با موضوع مطالعه توسعه مخزن گازی قلعه و میدان نفتی آذر انجام شد.

استحصال اتان از ۹ پالایشگاه پارس جنونی

تفاهمنامه چهارم نیز بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش پارسیان سپهر با موضوع استحصال اتان از ۹ پالایشگاه پارس جنوبی انجام شد. ارزش این پروژه ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. با این تفاهم‌نامه قرار است افزایش یک میلیون تنی استحصال اتان صورت گیرد.

کد خبر 451804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =