۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی "دابور"

شرکت در راستای افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و خارجی برنامه‌های را در دست اجرا دارد و دو دستگاه خریداری و تجهیزات شرکت را نوسازی کرده تا برخی محصولات را برای اولین بار در کشور تولید کند.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان با حضور ۷۹/۸۴ درصد از سهامداران و اعضای هیأت مدیره، نماینده سازمان حسابرسی و نماینده سازمان بورس برگزار شد.

در ابتدا میثم نورمحمدی، مدیرعامل شرکت به ارائه توضیحاتی در خصوص شرکت و فعالیت‌های آن پرداخت.

او گفت: در حال حاضر در شرکت داروسازی ابوریحان بیش از ۳۱۲ محصول تولید می‌شود و جزو ۱۰ شرکت اول کشور و بزرگترین تولیدکننده داروهای هورمونی هستیم.

نورمحمدی درمورد افزایش سرمایه توضیح داد: آخرین افزایش سرمایه با افزایش ۵۰ درصدی سرمایه در سال ۱۴۰۰ انجام شد و سرمایه شرکت از ۶۰ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گفته مدیرعامل "دابور" باتوجه به حذف ارز ترجیحی اگر بتوانیم دوره وصول مطالبات را کم کنیم و زودتر به نقدینگی برسیم می‌توان به فکر افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۱ بود، همچنین گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه تهیه شده و منتظر تأیید شستا و تیپیکو هستیم.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۷۴ میلیارد تومان فروش داشتیم و سود خالص شرکت با رشد ۵۰ درصدی به ۳۴۴ میلیارد تومان رسیده است.

نورمحمدی درمورد طرح‌های توسعه‌ای "دابور" گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی و بهره‌برداری خط NASAL SPRAY تا یک-دو ماه آینده است که ۹۳ درصد پروژه نهایی شده است.

او با اشاره به وضعیت صادرات شرکت تصریح کرد: صادرات بیش از ۵۰ قلم دارو با ارزش بیش از ۳۵۴ میلیارد ریال به حدود ۸ کشور از جمله: کشورهای افغانستان، عراق، ازبکستان، ونزوئلا، سوریه، تاجیکستان، اوگاندا و گرجستان صورت گرفته است.

نورمحمدی ادامه داد: پنج پروانه صادراتی اخذ کرده‌ایم و از این محل ۵۹ درصدی فروش ارزی و ۸۸ درصد فروش ریالی نسبت به دوره مشابه افزایش یافته است، همچنین خط محصولات هورمونی در عراق و ۹ قلم دارو در لبنان به ثبت رسیده است.

مدیرعامل "دابور" افزود: شرکت در راستای افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و خارجی برنامه‌های را در دست اجرا دارد و دو دستگاه خریداری و تجهیزات شرکت را نوسازی کرده تا برخی محصولات را برای اولین بار در کشور تولید کند، همچنین دستگاه بلیسترینگ نیز با تکیه بر دانش داخلی جایگزین شده است.


  • بیشتر بخوانید:

« دابور » ۳۵۳ تومان سود تقسیم کرد


او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۷۷ محصول جدید تعیین مسیر و برای ۳۰ محصول پروانه تولید گرفته شده است.

نورمحمدی درمورد سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در بخش فروش گفت: توسعه فرصت‌های درآمدی و تمرکز روز فروش محصولات جدید، مدیریت بهینه شرایط فروش جهت اخذ سهم بازار بالاتر مخصوصا محصولات دارای رقیب وارداتی، تقویت روابط با مشتریان به‌صورت مستمر و مستقیم، بهبود قابلیت‌ها فروش جهت تحویل به موقع محصولات، مدیریت زنجیره توزیع جهت متناسب سازی برنامه فروش پخش‌ها با توان اندیشانو همکاری مشترک با برندهای دارویی ازجمله این سیاست‌ها است، همچنین مقدار تولید محصول آمپول و ویال تزریقی در سال ۱۴۰۰ به ۴۶.۹۳۳ رسیده است.

به گفته مدیرعامل "دابور" بازاریابی بین‌الملل جهت گسترش بازارهای صادراتی، شناسایی نیازهای صادراتی و قرار دادن در فهرست محصولات جدید، تهیه و تدوین گزارش‌های تحلیلی از بازارهای هدف، توسعه نمایندگی‌های صادرات در بازارهای هدف، ترسیم نقشه راه ارتقای GMP برای بازارهای هدف و افزایش سهم بازار محصولاتی که در حال حاضر به کشورهای مختلف صادرات صورت می‌گیرد از سیاست‌های بخش صادرات است.

وی افزود: اخذ تعیین مسیر ۷۷ محصول جدید برای تولید، صدور پروانه تولید ۳۰ محصول جدید در سال ۱۴۰۰، ارسال ۳۸ عدد CTD داروی جدید و تکمیل پرونده مکمل به اداره دارو، Scale up ۲۲ پروژه دارویی، مطالعه ۳۱ عدد تغییر منابع جدید و ۱۰۶۶ آنالیز انجام شده در این مدت از اهم فعالیت‌های بخش تحقیق و توسعه در سال ۱۴۰۰ بود.

نورمحمدی گفت: سیاست‌های همکاری‌های بین‌الملل شامل اخذ GMP خطوط تولیدی از کشورهای هدف صادراتی، توسعه بازارهای هدف صادراتی از طریق بازاریابی صادراتی، افزایش ارزش همکاری‌های مشترک از طریق تولید محصولات تحت لیسانس و افزایش فرصت‌های درآمدی صادراتی از طریق ثبت محصولات در کشورهای هدف و افزایش امکان صادرات است.

همچنین عمده تصمیمات براساس دستور جلسه به شرح زیر گرفته شد:

مؤسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی انتخاب شد.

روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

به ازای هر سهم ۳۵۳ تومان تقسیم سود انجام شد.

۵۰ میلیون ریال خالص پاداش برای اعضای هیأت مدیره تصویب شد.

تغییر سه اساسنامه‌ در مجمع فوق‌العاده "دابور"

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان گفت: در کلیه مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان اعضای مجاز شخص حقوقی، حضور بهم رسانند. هر سال طبق تصمیم مجمع عمومی، ممکن است نسبت معینی از سود خالص به عنوان پاداش با رعایت قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت در اختیار هیأت مدیره گذارده شود. این نسبت به هیچ وجه نباید از سه درصد سودی که همان سال به صاحبان سهام پرداخت می‌شود تجاوز کند. این اساسنامه مشتمل بر ۵۶ ماده و ۱۱ تبصره بوده و در تاریخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۱ به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده رسیده است، هرگونه تغییر در مفاد این اساسنامه منوط به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار است.

کد خبر 451789

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =