۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
"جم پیلن" افزایش سرمایه می‌دهد؟

افزایش سرمایه پس از سپری کردن مراحل روتین در سال جاری عملیاتی می‌شود، این افزایش سرمایه می‌تواند از محل آورده نقدی سهامداران باشد.

صدای بورس - حسین حریریان؛ با توجه به این موضوع که در فصل داغ مجامع قرار داریم امروز نیز چند شرکت مجمع برگزار کردند. مجمع "جم پیلن" در هتل المپیک تهران برگزار و بعد از استماع گزارش هیات مدیره مصوبات مجمع نیز گفته شد در حاشیه این مراسم گفت و گویی با یکی از مدیران این شرکت رخ داد که در ادامه این گزارش به آن می‌پردازیم.

حمیدرضا رمضانی با اشاره به مطلب بالا گفت: شرکت بنا بر توصیه سهامداران تصمیم گرفت، ۴۹۵۰ میلیارد تومان سود توزیع کند بنابراین به ازای هر سهم ۲۴۷۵ تومان سود تقسیم شد. این مبلغ معادل ۱۰۰ درصد سود شرکت است که تا دهم خرداد ماه پرداخت می‌شود. با توجه به نقدینگی های شرکت طرح های توسعه ای هم در دست اقدام است.

وی افزود: بیشتر طرح های توسعه ای شرکت در مورد تامین خوراک است که از مهمترین محورهای سودآوری شرکت طلقی می‌شود، در سال ۱۴۰۱ مذاکرات و پیش بینی ها دیده شده که منجر به طرح هایی برای تامین خوراک از پتروشیمی ایلام، پالایشگاه آبادان و شازند خواهد شد. طرح دیگر برای خالص سازی است، علاوه بر آن سرمایه گذاری در طرح PDH PP که تامین کننده پروپیلن خواهد بود در دست تحقیق قرار گرفته است.

رمضانی با تاکید بر طرح های در دست اقدام عنوان کرد: افزایش سرمایه شرکت در انتظار همین طرح هاست اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه تامین خوراک مهمترین عامل سودآوری شرکت است افزایش سرمایه پس از سپری کردن مراحل روتین در سال جاری عملیاتی می‌شود، این افزایش سرمایه می‌تواند از محل آورده نقدی سهامداران باشد.


بیشتر بخوانید:

پلی پروپیلن جم چقدر سود داد؟


حمیدرضا رمضانی درباره عرضه زنجیره پتروشیمی در بورس کالا تشریح کرد: ارائه و عرضه محصولات پتروشیمی در بورس به شفافیت بازار کمک، خریداران را شناسایی، از فسادهای احتمالی جلوگیری و فروش را ساماندهی می‌کند. در شرکت پلی پروپلین جم هم فروش از سال ۹۶ به صورت کامل در بورس انجام داده است و مازاد بر کف عرضه به صورت صادرات و با برگزاری مناقصه های بین المللی انجام شده است. نکته مهم در نحوه معاملات و فروش شرکت موضوع عدم فروش آزاد است.

رمضانی سخنان خود را چنین پایان داد: تلاش بر شفافیت، سودآوری و عملکرد مناسب برای جلب رضایت بازنشستگان کشوری از رویکردهای شرکت بوده است؛ شرکت با شفافیت مشغول به کار است و هیچ پرونده حقوقی ندارد. تامین منابع ارزی و فروش از مجاری قانون صورت گرفته است و در ادوار گذشته هیچ مشکلی نبوده و امید است در سال جاری هم با همین رویکرد پیش خواهیم رفت.

کد خبر 451759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =