۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
سال آبی با کم بارشی به پایان می‌رسد

رئیس مرکز خشکسالی گفت: طبق نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود که سال آبی با حدود ۳۰ درصد کم بارشی به پایان برسد.

به گزارش صدای بورس، احد وظیفه گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارش در استان های شرقی، جنوب شرق و جنوب کشور به اتمام رسیده و از نیمه اردبیهشت به بعد بارش به استان هاس های شمالی محدود می شود.

به گفته او، علی رغم بارش های مناسب اردیبهشت، کم بارشی قبل قابل جبران نیست.

وظیفه می گوید: نقشه ها نشان می دهد که میزان بارش در استان ها به رغم بهبود ۴ تا۵ درصد همچنان در تهران ۳۴ درصد ، ایلام ۶۰ درصد، کرمانشاه ۴۵ درصد کمتر از نرمال است که با این وجود همچنان دچار خشکسالی و تنش آبی هستیم.


بیشتر بخوانید: ۱۸ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می‌شود


رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به کم آبی شدید در کشور به کشاورزان توصیه می شود که در تابستان برای فصل گرم اقدام به کشت نکنند، همچنین از کشت محصولات آب بر بواسطه کاهش ذخایر آبی پشت سدها و تبخیر بالا جلوگیری کنند.

بنابر اعلام مرکز خشکسالی کشور با وجود آنکه یک ماه تا پایان فصل بارش زمان باقی نمانده است و سال آبی با حدود ۳۰ درصد کم بارشی به پایان می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در خرداد ماه بارش محدود به عرض های شمالی از شمال غرب تا شمال شرق کشور است که با این وجود در اکثر نقاط خشکسالی شدید تا بسیار شدید خواهیم داشت.

کد خبر 451706

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • امسال هم کم آبی داریم هم خاموشی

    امسال هم کم آبی داریم هم خاموشی

    رسیدن ذخایر آب سدهای تهران به ۶۳۶ میلیون مترمکعب و مقایسه این رقم با ذخایر ۸۱۵ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش ۲۲ درصدی ذخایر آب سدهای تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =