۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
نرخ روغن در بخش صنعت ۶ برابر شد

دبیر سندیکای صنایع کنسرو گفت: تولید کنسرو در حال حاضر متوقف نشده است اما روند تولید آن کاهش پیدا کرده و برندهای مطرح در تولید کنسرویجات با ۱۰ درصد از ظرفیت و توان خود اقدام به تولید می‌کنند چراکه روغن آنها تامین نیست.

به گزارش صدای بورس، محمد میر رضوی ، با بیان اینکه نرخ هر کیلو روغن در صنف و صنعت ۶ برابر ارتقا پیدا کرده است، افزود: در پیش فاکتور انجمن روغن، نرخ روغن کیلویی ۶۳ هزار تومان تعیین شده است؛ واحدهایی که توانمند هستند می‌توانند روغن مورد نیاز خط تولید خود را تامین و برای خرید هزار تن روغن حدود ۷۰ میلیارد تومان برای انجمن روغن پول واریز کنند. این در حالیست که واحدهای تولیدکننده خرد توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند از این‌رو در نهایت از چرخه تولید حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت سهمیه روغن کارخانجات کنسروی را تخصیص داده اما هنوز کارخانجات تولیدی سهمیه خود را تحویل نگرفته‌ایم.

این فعال اقتصادی با اشاره به کمبود روغن در کارخانه‌های تولید کنسرو، خاطر نشان کرد: تولید کنسرو در حال حاضر متوقف نشده است اما روند تولید آن کاهش پیدا کرده به عنوان مثال برندهای مطرح در تولید کنسرویجات با ۱۰ درصد از ظرفیت و توان خود اقدام به تولید می‌کنند چرا روغن آنها تامین نیست.


  • بیشتر بخوانید:

دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای


میررضوی تصریح کرد: کنسروهای خورشتی، کنسروهای تن و انواع سس‌ها با افزایش نرخ روغن قیمت آنها نیز تغییر و ارتقا خواهد یافت.

به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو؛ روغن جزو مواد اصلی تولید سس محسوب می‌شود از این‌رو شاهد افزایش نرخ انواع سس در بازار خواهیم بود. اما نرخ کنسروهایی که روغن اصلی آنها نیست تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد نرخ روغن در قیمت تمام شده محصولات نهایی تاثیرگذار می‌گذارد، خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت روغن صادرات کنسرویجات نیز روند کاهشی به خود خواهد گرفت چراکه قیمت تمام شده محصولات افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه برای کشورهای هدف صادراتی ما خرید این محصولات از ایران توجیه اقتصادی ندارد و تلاش دارند که نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه و تامین کنند.

به گزارش ایلنا ،میر رضوی در پایان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما بعد از افزایش نرخ کنسرویجات مصرف چه میزان کاهش پیدا می‌کند؟ گفت: بعد از ارتقا نرخ روغن قیمت یک سس مایونز که ۱۵ هزار تومان بود با افزایش ۶ برابری نرخ روغن قیمت آن ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا می‌کند از این‌رو طبیعی است که با افزایش نرخ‌ها میزان مصرف کاهشی شود.

کد خبر 451600

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آغاز تولید روغن نباتی با قیمت جدید

    آغاز تولید روغن نباتی با قیمت جدید

    دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: به منظور افزایش عرضه روغن نباتی در فروشگاه های سراسر کشور، تولید روغن نباتی با قیمت جدید از صبح امروز در کارخانجات آغاز شد.

  • قیمت انواع روغن خوراکی اعلام شد

    قیمت انواع روغن خوراکی اعلام شد

    نرخ حداکثری فروش انواع روغن خوراکی برای مصرف‌کننده در سراسر کشور اعلام شد.

  • ارزش یارانه ابراهیم رئیسی بیشتر است یا یارانه محمود احمدی‌نژاد؟

    ارزش یارانه ابراهیم رئیسی بیشتر است یا یارانه محمود احمدی‌نژاد؟

    قدرت خرید بین‌المللی یارانه نقدی واریز شده از سوی دولت ابراهیم رئیسی معادل ۱۴ دلار است.

  • قیمت محصولات کدام صنایع بورسی افزایش داشته است؟

    قیمت محصولات کدام صنایع بورسی افزایش داشته است؟

    کارشناس بازار سرمایه گفت: کشور ایران یکسری از اقلام مورد نیاز خود را از جمله جو، ذرت و دانه‌های روغنی از اوکراین و روسیه تامین می‌کرد. هم اکنون به دلیل عدم امنیت در تامین این اقلام احتمالا دچار افزایش نرخ خواهیم شد.

  • توصیه وزیر صمت به مردم

    توصیه وزیر صمت به مردم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اصلاح روند تخصیص یارانه‌ها با اعلام اینکه ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم، گفت: مردم در روزهای نخست اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از خریدهای هیجانی که سبب التهاب در بازار می‌شود، بپرهیزند.

  • عرضه رب با قیمت سال گذشته

    عرضه رب با قیمت سال گذشته

    دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: بعد از افزایش نرخ یک محصول خرید آن از سوی مصرف‌کنندگان اصلی، به حاشیه می‌رود؛ در همه دنیا ماهی غذای سلامت شناخته شده است و کنسرو ماهی خوراک دانشجویان، کارگرها و قشر متوسط و ضعیف جامعه است که بعد از افزایش نرخ این محصول میزان خرید از سوی این افراد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد پرواز IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    روغن های یکسال پیش هنوز به فروش نرفتن. چرا به این زودی تغییر نرخ دادین. باید کل تولیدی های قبل تموم میشد. بعد تغییر می‌دادین. چه کاسه ای زیر نیم کاسه دارید.چرا ظلم میکنید