۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
پیش‌بینی قیمت طلا

افزایش قیمت دلار در چند اخیرباعث شد بازار طلا و سکه نیز روندی صعودی را در پیش بگیرند. سکه روز گذشته به کانال ۱۴ میلیون تومانی وارد شد.

به گزارش صدای بورس،تعلیق نتیجه برجام، افزایش نرخ بهره در آمریکا و افزایش نرخ ارز در بازارهای جهانی و همچنین افزایش انتظارات تومی در کشور و از آنسو افزایش قیمت کالاهای اساسی یاعث شد دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شود.

طلای داخلی بیش از آنکه از انس جهانی تاثیر بگیرد متاثر از قیمت دلار است و بنابراین شاهد افزایش قیمت در این بازار به‌ویژه درمورد سکه بوده‌ایم.

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸ روز گذشته،قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار پنجشنبه قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله و قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.


  • بیشتر بخوانید:

منتظر طلای ۲ هزار دلاری باشید


چرا قیمت طلا و سکه افزایشی شد؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی گفت: در بازار طلا باوجود اینکه شاهد کاهش اونس جهانی به دنیال اتخاذ سیاست‌های انقباضی فدرال رزو بودیم در بازار طلا و سکه و طلای آب‌شده داخلی روندی صعودی را پشت سر گذاشتیم.

او دراین مورد توضیح داد: این موضوع از افزایش قیمت دلار در کشور نشات می‌گیرد. مادامی که شاهد افزایش قیمت دلار در بازار داخلی هستیم طلای داخلی نیز روندی صعودی را طی می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز بیان کرد: به نظر من اونس جهانی در میان‌مدت برخلاف بقیه بازارها که به‌خاطر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره روند نزولی گرفتند روندی صعودی و دراین صورت طلای داخلی رشدی بیشتر از دلار را خواهد داشت.

کد خبر 451597

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حمایت و مقاومت طلا کجاست؟

    حمایت و مقاومت طلا کجاست؟

    افزایش نرخ بهره در آمریکا در کنار جنگ اروپا، بحران غذایی و خشک سالی در کشورهای برزیل و آرژانتین که از تامین کننده‌های مواد غذایی هستند، شرایطی بسیار عجیب و خاص را ایجاد کرده است.

  • قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت / دلار در مسیر افزایش

    قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت / دلار در مسیر افزایش

    چند روزی است که دلار گارد صعودی به خود گرفته است و افزایشی قیمت می‌خورد.

  • مسکن بخرید

    مسکن بخرید

    با فرض عدم توافق در کوتاه مدت به دلار بالای ۳۰ هزار تومان می‌رسیم و در ادامه که سال آتی باشد به دلار بالای ۴۰ هزار تومان هم خواهیم رسید که متناسب با آن بازارهای طلا، مسکن، خودرو و بقیه بازار دارایی‌ها روند رو به رشدی خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =