۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
قرارداد محرمانه بورسی امضا شد

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با اشاره به تصمیم صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری مستقیم در بازار سهام اعلام کرد: صندوق توسعه ملی در ازای سود از پیش تعیین شده نسبت به سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بازار سهام اقدام کرده است.

به گزارش صدای بورس، امیرمهدی صبائی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی در ازای سود از پیش تعیین شده نسبت به سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بازار سهام اقدام کرده است، اظهار کرد: از آنجائی که صندوق توسعه ملی سرمایه گذار است، ماهیت قراردادی که با امضای صندوق تثبیت بازار سرمایه رسیده، محرمانه است؛ یعنی مبادله قرارداد به صورت محرمانه انجام شده است؛ هرچند که صورت های مالی صندوق تثبیت طبق برنامه ریزی انجام شده و پس از اخذ مجوزهای مربوطه قرار است به زودی افشا شود و پس از آن نرخ و شرایط قرارداد در یادداشت های صورت های مالی منتشر شده قابل ملاحظه است.

وی درمورد اینکه صندوق توسعه ملی اعلام کرده است قصد دارد به صورت مستقیم در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کند، گفت: این صندوق سیاست گذاری کرده است تا علاوه بر منابعی که تحت عنوان معادل ریالی یک درصد از منابع خود را در صندوق تثبیت سپرده گذاری کرده، سرمایه گذاری های دیگری در بورس اوراق بهادار انجام دهد و صندوق تثبیت در جایگاهی قرار ندارد که درمورد کم و کیف سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی توضیح دهد اما به طور کلی صندوق تثبیت می تواند ابزاری برای تسهیل این سرمایه گذاری باشد.


  • بیشتر بخوانید:

️اصلاح نظام یارانه‌ها و واکنش بورس!


رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه درمورد مبالغی که صندوق توسعه ملی تاکنون به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است، توضیح داد: صندوق توسعه ملی مقرر است معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار را به حساب صندوق تثبیت واریز کند. تاکنون ۳۹۸۴ میلیارد تومان معادل حدود ۱۶۸ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت واریز شده است. درواقع صندوق تثبیت ریال دریافت کرد اما تسعیر و تبدیل آن بر اساس نرخ ETS روز واریز یا همان سامانه معاملات الکترونیک بانک مرکزی بود.

وی ادامه داد: مابقی نیز در قالب واریزهای مرحله ای ماهانه تا سقف ۶۵۰ میلیارد تومان هرماه پرداخت خواهد شد تا سقف معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار تکمیل شود. مابقی بر اساس نرخ روز حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است و به عبارت دیگر اگر نرخ ETS تغییر نکند، ۸۵۰۰ میلیارد تومان دیگر باید به صندوق تثبیت واریز شود.

صبائی افزود: واریز ماهانه در فروردین و اردیبهشت هم انجام می شود؛ بنابراین صندوق تثبیت به نقدینگی جدید مجهز شد و این روند به صورت ماهیانه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته وی این مبالغ در روزهایی که بازار شرایط مساعد ندارد به کمک بازار سرمایه خواهد آمد.

کد خبر 451591

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =