قیمت محصولات کدام صنایع بورسی افزایش داشته است؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: کشور ایران یکسری از اقلام مورد نیاز خود را از جمله جو، ذرت و دانه‌های روغنی از اوکراین و روسیه تامین می‌کرد. هم اکنون به دلیل عدم امنیت در تامین این اقلام احتمالا دچار افزایش نرخ خواهیم شد.

به گزارش صدای بورس، مشکانی کارشناس بازار سرمایه گفت: جنگ اوکراین و روسیه سبب رشد قیمت انرژی و گران شدن محصولات فلزی، مشتقات نفتی و گاز، آهن و مس نیز شده، زیرا ایران جزو صادرکنندگان این اقلام است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با افزایش قیمت نفت، به طبع درآمد دولت نیز افزایش می‌یابد. همچنین به لحاظ ناترازی انرژی موجود در دنیا، تحریم‌های ایران تسهیل می‌شود تا ایران بتواند صادرات بیشتری داشته باشد و جلوی رشد شدید قیمت‌ها در بازار جهانی گرفته شود.


بیشتر بخوانید: تصمیمی که بورس ایران را پرواز می‌دهد / پیش‌بینی خوش به مذاق سهامدار


او می‌گوید: شرکت‌های بازار سرمایه چون فروشنده محصولات هستند، نرخ محصولات این شرکت‌ها افزایش می‌یابد، اما اینکه چقدر قیمت نفت و کامودیتی‌ها در این روند صعودی باقی بماند، تعیین کننده رشد شرکت‌های بورسی است. در صورت بازگشت قیمت نفت و کامودیتی تاثیر آن موقتی خواهد بود، از طرفی احتمالا نرخ نفت بالاتر از این‌ها نمی‌رود مگر اینکه وضعیت جنگی بین اوکراین و روسیه جدی شود که در این صورت پای ابر قدرت‌ها باز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مشکانی گفت: تحریم‌های اعمال شده بر کشور روسیه، بر روی شرکت‌هایی که در اقتصاد روسیه فعالیت می‌کنند مثل ماکروسافت، اپل و سامسونگ اعمال می‌شود، ولی بخش انرژی روسیه را نمی‌توانند تحریم کنند، زیرا اروپا به انرژی روسیه وابسته است. اگر انرژی روسیه را تحریم کنند خود اروپا با مشکل مواجه می‌شود.

کد خبر 451563

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =