رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص کل/حقیقی‌ها ۲۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۱ اردیبهشت ماه، با رشد ۲۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحدی (۱.۶ درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۲ درصد رشد کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید:

منتظر طلای ۲ هزار دلاری باشید


در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳ درصد یعنی پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد ملت، وغدیر و حکشتی لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به شستا، شبندر و فولاد معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه ملت معادل ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با برتری ۳۲ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۲ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 451537

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =