۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
سهم‌های کوچک بخریم؟

یک کارشناس بازار با اشاره گفت: برخی از صنایع بازار مثل پالایشی‌ها مورد توجه قرار گرفتند که بیشتر به دلیل احتمال گزارشات خوب از شرکت‌های این گروه بود و از طرف دیگر افزایش نرخ‌های جهانی و قیمت دلار نیز بی‌تاثیر نبوده است؛ همین موضوع سیگنال مثبتی را به بازار داد و نشانگر این مطلب بود که بازار به دلیل تورم و وضعیت کلی اقتصاد کشور عقب نماند و به رشد خود ادامه دهد.

صدای بورس؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۶۰ درصد یعنی سه هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان سهام خریدند که مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۱۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی داده گستر عصر نوین با برتری ۳۵ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۷۰ میلیارد تومان بود.


  • بیشتر بخوانید:

سبدهای پیشنهادی هفته سوم اردیبهشت ماه


با نگاهی به روند معاملات امروز به نظر می‌رسد که بازار وضعیت خوبی داشته است به همین دلیل گفتگویی با حسین عبدی ترتیب دادیم و پیش بینی این روند را در این گزارش مورد بررسی قرار دادیم.

این کارشناس بازار با اشاره به مطلب بالا گفت: برخی از صنایع بازار مثل پالایشی‌ها مورد توجه قرار گرفتند که بیشتر به دلیل احتمال گزارشات خوب از شرکت‌های این گروه بود و از طرف دیگر افزایش نرخ‌های جهانی و قیمت دلار نیز بی‌تاثیر نبوده است؛ همین موضوع سیگنال مثبتی را به بازار داد و نشانگر این مطلب بود که بازار به دلیل تورم و وضعیت کلی اقتصاد کشور عقب نماند و به رشد خود ادامه دهد.

این فعال بازار سرمایه بیان کرد: گزارشات سالانه شرکت‌های بزرگ (پالایشی، معدنی، پتروشیمی و فلزات اساسی) هم در بخشی احتمالا مثبت باشد و سیگنال‌های خوبی را در روزهای آتی به بازار مخابره کند، از طرفی صنایع کوچکتر نیز مورد توجه قرار می‌گیرند چرا که به حجم زیادی از نقدینگی نیاز ندارند و با توجه به عقب ماندگی و افت بیش از ۸۰ درصد در برخی از سهم‌ها احتمالا بخشی از افت خود را جبران خواهند کرد.

عبدی افزود: به طور خاص در صنایعی مثل بانک و خودرو سیگنالی مبنی بر روزهای مثبت در این گروه‌ها دیده می‌شود. در این بین به نظر می‌رسد بازار در طول روزهای آتی با توجه به نزدیکی به فصل مجامع وضعیت کلی مطلوبی داشته باشد هر چند که در طول این روند به دلیل قدرتمند نبودن اصلاح های کوچکی را نیز تجربه می‌کند.

کد خبر 451296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید طهرانی IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام بر کارشناسان محترم بخش بورس و سهام این مطالب که رصد کردم لاین باز بازار سرمایه رو نوید میده و میتونه یه دوره خوب و پر محصول در رشد بازار سرمایه بورس و روند رو به مثبت سهام باشه این استقبال حقیقی اا و واکنش مثبت حقوقی ها بازار سهام رو به چرخه جبران ضررهای قبلی میتونه هل بده و میتونیم آینده رو به رشد و رو به سود آوری رو پیش بینی کرد