۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
زنجانی‌ها کارت نان می‌گیرند

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور ضمن اعلام جزئیات کارت نان گفت: قیمت پایین گندم و آرد باعث شده بود برخی کارخانه‌ها بیش از نیازشان آرد تحویل بگیرند و این آرد مازاد مجددا یا وارد بازار آزاد یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد.

به گزارش صدای بورس، عطاالله هاشمی با بیان اینکه دو نوع مصرف گندم و آرد در کشور داریم، گفت: بخش عمده‌ای از گندم و آرد در خبازی‌ها برای تهیه نان استفاده می‌شود و بخش دیگر نیز در صنف و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در آمارها آمده است که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تن نیاز سالانه صنف و صنعت کشور به آرد و گندم است. ولی در واقع آن مقدار آردی که صنف و صنعت نیاز دارد بیشتر از ۱.۵ میلیون نیست و مابقی آن هرز می‌رود.


  • بیشتر بخوانید:

کارت نان؛ واقعیت یا شایعه؟


رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور اضافه کرد: سال گذشته دولت گندم را با قیمت هر کیلو۵۰۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کرد که این گندم با قیمت ۲۷۰۰ تومان به صنف و صنعت تحویل داده می‌شد. یعنی دولت ۲۳۰۰ تومان در هرکیلو به صنف و صنعت یارانه می‌داد.

وی تصریح کرد: همین پایین بودن قیمت گندم و آرد باعث شد که برخی کارخانه‌ها بیش از نیازشان آرد تحویل بگیرند و مابقی آرد یا وارد بازار آزاد می شد یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد.

جزئیات کارت نان

به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد ملی گندمکاران در ادامه گفت: اجرای طرح کارت نان در استان زنجان به صورت پایلوت اجرایی شده است. میزان نان مصرفی هر فرد به طور متوسط در کشور برآورد و مشخص شده است که برای مثال یک خانواده ۴ نفره در ماه چقدر نان مصرف می‌کنند. این کارت به سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد و فقط با این کارت امکان خرید نان وجود دارد و در دستگاه‌های کارتخوان مستقر در خبازی‌ها قابل استفاده است. این کارت مانند کارت بنزین هرماه شارژ خواهد شد.

کد خبر 451289

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    بابا این مسخره بازیهارو جمع کنید بخدا دور از شان ملت ایرانه .
  • امید IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    تکلیف افرادی که از لیست حذف شده و جا مانده اند چیست. ضمن اینکه خیلی جاها سرپرست دور از محل سکونت است و یا کارت همراه نییت اونوقت باید ازاد بخرد چه طرح مسخره ای
  • ایرانی بیچاره IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    ببینید کار ملت ایران به کجا رسیده؟