حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف برای اجاره بها لغو نشده و حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود.

به گزارش صدای بورس، مصطفی قلی خسروی گفت: اگر چه تصمیم جدیدی در رابطه با مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف اجاره بها گرفته نشده، اما مصوبه سال گذشته به قوت خود باقی است و اجرا می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تا پایان کرونا و سه ماه بعد از آن این مصوبه باید اجرا شود. اما متاسفانه روش های دور زدن قانون متاسفانه وجود دارد.

خسروی گفت: راه اندازی سازندگی و پرداخت تسهیلات راهکار بهبود بازار مسکن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر این اساس موجران حق ندارند، مستاجران را جواب کنند و لازم است که قرارداد اجاره با سقف اجاره در سال ۱۴۰۱ تمدید شود.


بیشتر بخوانید: ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارند


در دو سال گذشته مصوبه تمدید خودکار قرارداد اجاره و تعیین حد نصاب افرایش سالیانه برای اجاره بها اجرایی شد، بر این اساس صاحب خانه‌ها در تهران نباید بیش از ۲۵ درصد مبلغ اجاره سالیانه را افزایش دهند. این میزان برای سایر کلان شهرها ۲۰ درصد و در دیگر شهرهای کشور ۱۵ درصد تعیین شده است.

کد خبر 451209

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عبور هر برگ اوراق مسکن دوباره از ۱۰۰ هزار تومان

    عبور هر برگ اوراق مسکن دوباره از ۱۰۰ هزار تومان

    قیمت اوراق تسهیلات مسکن که سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذشاته و تا ۱۶۰ هزار تومان هم افزایش یافته بود، در سال جدید توانست به زیر ۱۰۰ هزار تومان برسد اما این روند ادامه نداشت و قیمت هر برگ دوباره به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =