«بازنشستگان کارگری» در انتظار عمل به وعده‌ها

دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران گفت: بازنشستگان در انتظار دریافت حقوق افزایش یافته در اردیبهشت ماه هستند؛ تکلیف دستمزد مشخص شده است و حمله به آن، یک حرکت نابجاست.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار، هر دو وعده داده‌اند که افزایش حقوق بازنشستگان تا آخر اردیبهشت تصویب و ابلاغ می‌شود؛ در حال حاضر، مصوبه افزایش مستمری‌ها در انتظار تصویب نهایی در هیات دولت است و بازنشستگان انتظار دارند اردیبهشت، حقوق افزایش یافته به اضافه مابه التفاوت فروردین را دریافت کنند.

این در حالیست که بعد از تصویب افزایش دستمزد در شورایعالی کار (۵۷.۴ درصد برای حداقل بگیران و ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر سطوح) که قرار شده به همین ترتیب به بازنشستگان کارگری نیز تسری یابد، زمزمه‌های مخالفت از بلندگوهای مختلف بلند شده است؛ حتی در روز جهانی کارگر، پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس) از مشکل ساز بودن افزایش دستمزد و احتمال تعدیل آن در جلسه سران سه قوه خبر داد. هرچند این خبر بلافاصله توسط معاون روابط کار وزیر کار، شورای اطلاع‌رسانی دولت و تمام مقامات رسمی تکذیب شد، اما به گفته‌ی علی اکبر عیوضی (دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران)، این نوع موضع‌گیری‌ها، بازنشستگان را نسبت به نمایندگان مجلس و ادعاهای حمایتی آن‌ها دلسرد می‌کند.

به گزارش ایلنا، عیوضی می‌گوید: با توجه به اینکه نیمی از اردیبهشت سال جدید را سپری کرده‌ایم، بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار داشتند زودتر از این، تکلیف افزایش مستمری‌ها روشن می‌شد؛ در حال حاضر، وزیر کار، مدیرعامل تامین اجتماعی و رئیس کانون عالی بازنشستگان، تاکید کرده‌اند که انشالله در اردیبهشت بازنشستگان حقوق افزایش یافته را دریافت می‌کنند. وقتی پروسه افزایش مستمری‌ها به طول می‌انجامد، نگران کننده شده و مدام حاشیه درست می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ + جزییات


در مورد «دستمزد» نظر ندهند

او با بیان اینکه «مسائل کارگری در کشور متولی دارد و فقط و فقط شورایعالی کار است که می‌تواند در مورد دستمزد نظر بدهد و رای صادر کند» می‌افزاید: هیچ فرد یا نهادی خارج از شورایعالی کار، حق تصمیم گیری در رابطه با دستمزد یا اثرگذاری بر آن را ندارند. چرا گناه تمام اشتباهات و ضعف‌های خود را پای دستمزد کارگر می‌نویسند؛ ایشان و امثال ایشان اگر واقعاً علم کافی داشتند و اراده‌ای برای حل مشکلات، ما نباید به این روز می‌افتادیم؛ الان یک کارگر یا یک بازنشسته اگر تمام حقوق خود را بدهد (همین حقوق افزایش یافته در سال جدید را) بازهم نمی‌تواند یک آپارتمان ۷۰ متری در یک محله متوسط و قابل قبول در تهران و کلانشهرها اجاره کند.

کد خبر 451149

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =