۵۵ قلم لوازم یدکی ملزم به دریافت کد رهگیری شدند

عضو مبارزه با قاچاق کالاهای تقلبی گفت: تولید کننده و توزیع کننده باید ۵۵ قلم کالای یدکی را با شناسه تولید به مصرف کننده عرضه کنند.

به گزارش صدای بورس، حمید محله‌ای گفت: قاچاق کالاهای لوازم یدکی زیاد و مشهود است، به همین علت این اقلام به درج شناسه رهگیری اضافه شدند. این کالاها شامل صفحه کلاژ، دیسک کلاژ، لنت ترمز، شمع و اقلامی مانند رادیاتور است. در دو ماه آتی این فرصت به تولید کننده و عرضه کننده داده می شود، که کالایی در سطح عرضه بدون شناسه رهگیری وجود نداشته باشد و البته شناسه باید قابل قبول باشد.


بیشتر بخوانید: پاکسازی بازار لوازم‌یدکی از کالای قاچاق تا ۳ ماه آینده


او می گوید: تولید کنندگان موظف هستند یک ماه اول طرح، شناسه تولید را دریافت و امکان الصاق آن به کالاهای خود را داشته باشند و اگر کالایی شناسه تولید نداشته باشد باید طی این ۵۰ روز بر آن کالا شناسه درج شود. اگر کالایی شناسه تولید ندارد عرضه کننده باید با تولید کننده تماس بگیرد و از طریق سامانه این شناسه را درج کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در واردات برخی از کالاها اسناد مربوط به ثبت سفارش و گارانتی قابل تشخیص است، اما علاوه بر این ما یک شناسه تولید را برای مشخص شدن تقلبی نبودن کالا اضافه کرده ایم. طرح الزام به داشتن کد رهگیری برای کل کشور ابلاغ شده که تولید کننده و عرضه کننده ۵۰ روز برای اجرای این طرح فرصت دارند.

کد خبر 451064

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای

    دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای

    طبق اعلام سندیکای صنایع کنسرو، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره ای از رعایت ضوابط آئین نامه مربوط به ضوابط استفاده از ضرایب عمده فروش، خرده فروشی و پخش کالا سر باز می زنند. برای مثال همچنان هزینه‌هایی خلاف قانون به تولیدکنندگان تحمیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =