تاسیس بورس کالا در سوریه در مراحل نهایی

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین الملل از آمادگی تاسیس بورس کالا در سوریه و تشکیل پلتفرم مشترک معاملاتی خبر داد و گفت: تهران منتظر دمشق برای ورود به مرحله نهایی همکاری است.

به گزارش صدای بورس، بهادر بیژنی با بیان اینکه بورس کالا یکی از بین‌المللی‌ترین بورس‌های داخلی است و نگاه بسیار ویژه‌ای به سوریه دارد به سنا گفت: دفتری در دمشق تاسیس شد و به عنوان مرکز هماهنگی فعالیت‌های بازار سرمایه ایران در سوریه نام گرفت که به تمامی ارکان بازار سرمایه و سازمان بورس در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی که در سوریه دارند به ارائه خدمت می‌پردازد.

وی افزود: پیشنهادهای متنوع بورس کالا به مقامات مرتبط با بازارهای سرمایه سوریه تقدیم شده که باید طرف سوری نظر نهایی را در این خصوص اعلام کند که از این طریق، وارد مرحله جدید از همکاری با این کشور شد. البته بورس کالای ایران، آمادگی کامل برای تاسیس بورس کالا در سوریه و تشکیل پلتفرم مشترک معاملاتی با کشور سوریه را در حوزه بورس کالا دارد.


  • بیشتر بخوانید:

بورس کالای ایران بالاخره کوتاه آمد/ ۳ ماه رانت در جیب شمش فولاد


این مقام مسئول ادامه داد: همکاری‌های موجود بین بورس کالای ایران و سوریه در این خصوص به تسهیل مبادلات کالایی و انجام نظام‌مند آن کمک می‌کند که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت تاثیر مثبتی در مبادلات کالایی داشته باشد و هم از نظر میزان مبادلات و ارزش مبادلات کالا بین دو کشور تاثیرگذار باشد. بورس کالا در این زمینه از تجربه در خصوص تاسیس پلتفرم مشترک با بورس‌های کالایی هند استفاده می‌کند و این پلتفرم نیز آماده بهره‌برداری است.

به گزاش بورس پرس، بیژنی با اشاره به موضوع‌های مرتبط با نقل و انتقالات ارزی در این پلتفرم با توجه به تحریم‌ها توضیح داد: در پلتفرم مشترک معاملاتی بحث اصلی، مبادلات کالا بین طرفین بصورت تهاتری است. بنابراین موضوع ارزی با این روش تسهیل خواهد شد. بطور قطع با برداشته شدن تحریم‌ها، فرایندهای مالی تسهیل می شود هرچند فعالان خارجی قابل توجهی در بورس‌های کالایی داخلی حضور دارند.

کد خبر 451049

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =