۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
فروسیل به دنبال اکتشاف طلاست

در حاشیه اولین مراسم یک دیدار یک عرضه شرکت فروسیلیسیم خمین مصاحبه اختصاصی مدیرعامل شرکت با خبرنگار صدای بورس را دنبال کنید.

شرکت فروسیلیسیم خمین با ظرفیت اسمی تولید ۱۲.۰۰۰ تن فروسیلیسیم و ۴.۰۰۰ تن پودرمیکروسیلیکا در سال، واقع در شهرک صنعتی خمین و در زمینی به مساحت ۱۳۵۰۰۰ متر مربع با پتانسیل اجرای حداقل ۳ طرح توسعه در زمینه فروآلیاژها در ۲۵ بهمن سال ۹۶ افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت فروسیلیسیم خمین با اشاره به مطلب بالا افزود: سرمایه اولیه شرکت از زمانی که در شستان شکل گرفت ۱۰۰ هزار تومان بود و در سال ۹۳ به ۱۰ میلیارد تومان رسید. با وجود طرح‌های توسعه‌ای صورت گرفته این سرمایه به ۵۰ میلیارد تومان رسید، تا جایی که در نهایت با ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

حسن حمزه درباره صادرات فروسیلیسیم تشریح کرد: با وجود شرایط تحریمی، تمام تولیدات فروسیلیسیم در کشور به اروپا صادر می‌شود اما با توجه به محدودیت های صادراتی به اروپا این کار از طریق کشورهای دوست انجام می‌شود؛ با این حال تولیدات کشور به وفور در سطح اروپا مصرف می‌شود.

وی در خصوص موارد استفاده فروسیلیسیم بیان کرد: این محصول در فولادسازی به دو منظور استفاده می‌شود ولی بیشترین مصرف آن برای آلیاژ سازی است؛ در چدن ریزی‌ها برای جوانه‌زایی و تولید منیزیوم به عنوان احیا کننده سنگ دلومیت مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نهایت به شمش منیزیوم تبدیل شود.

حمزه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار صدای بورس در خصوص طرح های توسعه‌ای شرکت چنین گفت: طرح‌های توسعه به تصویب سرمایه‌گذار اصلی رسیده است؛ مبلغ این سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان است و منابع تامین و زمان آن نیز مشخص شده است. در مورد این طرح باید گفت که دو سال به طول می‌انجامد و محتمل است تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد. با توجه به اقبالی که صورت گرفت در تلاش هستیم این زمان کاهش یابد و هرچه سریعتر این خط جدید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ابلاغیه‌هایی از سهامدران عمده دریافت شده که گستره فعالیت را از فروسیلیسیم به معدن و صنایع معدنی گسترش دهیم. در حال حاضر مذاکراتی برای خرید معدن مس انجام شده که طرح بسیار بزرگی است و توسعه وسیعی در شرکت ایجاد می‌کند.


  • بیشتر بخوانید:

سبدهای پیشنهادی هفته دوم اردیبهشت ماه


مدیرعامل شرکت فروسیلیسیم خمین ادامه داد: شرکت وابستگی بسیار زیادی به سنگ سیلیسیم دارد، این سنگ در شرکت از موارد خاص به شمار می‌رود؛ اگر هدف تولید ۳۰ هزار تن فروسیلیسیم باشد به ۷۰ هزار تن سنگ سیلیسیم احساس نیاز می‌شود. در حال حاضر توان تولید معادن شرکت ۲۰ هزار تن است و ۷ هزار تن هم خریداری می‌شود که تولید کوره ۱۲ هزار تنی را تامین می‌کند؛ مابقی آن هم برای خرید معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از پیمایش معادن تحت تملک شرکت به ظرفیت‌های بسیار زیادی در دل آنها دست پیدا کردیم. همچنین در معدن صفی آباد واقع در منطقه محلات به قابلیت‌هایی دست یافته‌ایم که نمی‌توان قولی داد اما حتی گاهی در برخی از اکتشافات رده‌های از طلا نیز پیدا شده است و احداث کارخانه استحصال طلا در دست بررسی است.

کد خبر 451027

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =