شکایت هیئت مدیره وقت بورس تهران از سازمان بورس

شنیده‌ها حاکی از آنست که پیرو حکم کمیته انضباطی سازمان بورس، وکلای هیئت مدیره بورس تهران با دلایل مستند شکایتی را در محاکم عمومی مطرح نموده و همچنین طبق بند ۷ ماده ۴ قانون بازار از سازمان بورس به شورای عالی شکایت کرده‌اند. این بند، نظارت بر فعالیت و رسیدگی به شکایت از سازمان را به عهده این شورا گذاشته‌ است.

صدای بورس- گمانه زنی‌ها می‌گوید، انتشار تصویر حکم انضباطی شاید پاسخی تهدیدی بر آن شکایت بوده است.
به نظر می‌رسد انتشار این حکم انضباطی که بر خلاف مقررات و رعایت محرمانگی صورت گرفته است، می‌تواند تبعات امنیتی برای مدیران سازمان بورس داشته باشد زیرا احتمال عدم امانتداری اطلاعات محرمانه سهامداران و ذینفعان را تقویت کرده است.
همچنین نسبت دادن این رای به قوه قضائیه در رسانه‌های مجازی و عدم توضیح سازمان بورس در این خصوص نیز این گمانه را تقویت می‌کند که سازمان کوتاهی‌های نظارتی سال ۹۹ خود که منجر به زیان چند هزار میلیاردی سهامداران شده است را می‌خواهد پشت این اتفاق مخفی کند.
به گزارش پایش بورس، فعالان بازار سرمایه انتظار دارند این شکایت بتواند مسیر یکطرفه و استبدادی سازمان بورس را اصلاح نموده و این سازمان را پاسخگوی تصمیمات خودقطعی پندارانه‌اش کند.
شایان ذکر است، هیئت مدیره وقت بورس متشکل از نمایندگان سرمایه‌گذاری ملی ایران، گروه توسعه ملی، بانک آینده، بانک پاسارگاد، صندوق بانک‌ها، صبا تامین و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری بوده است.

کد خبر 451002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =