پتانسیل‌های نهفته بانک ایران زمین؛ از سهام خزانه تا ارزش واقعی

مدیر صندوق بازارگردانی بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک‌های مطرح خصوصی کشور، در خصوص این بانک، توضیحات حائز اهمیتی را ارائه کرد.

صدای بورس- احسان حاجی علی اکبر، مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ و مدیر صندوق بازارگردانی بانک ایران زمین گفت: نکته قابل توجه در خصوص بانک ایران زمین وجود ۱۴ درصد سهام خزانه است که در واقع با توجه به ماهیت «تودلی» بودن، نوعی ارزش پنهان در این سهم محسوب می‌شود. این ارزش پنهان در حالی وجود دارد که حتی بدون آن نیز قیمت سهم به‌شکل ویژه‌ای در سطوح ارزندگی قرار دارد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر ارزش بازار بانک ایران زمین حدود ۳۹۰۰ میلیارد تومان است که نسبت P/NAV آن را به شکل خاص و قابل توجهی از میانگین‌های مرسوم در بازار پائین‌تر قرار می‌دهد.

مدیر صندوق بازارگردانی بانک ایران زمین در خصوص دلایل این اتفاق تشریح کرد: البته این موضوع گاه در سهم‌های بازار پایه که خارج از تمرکز عمده سهامداران است، رخ می‌دهد و به نوعی از جذابیت‌های این بازار برای اهالی خبره و حرفه‌ای بازار به شمار می‌رود. برآوردهای کارشناسی از NAV بانک ایران زمین در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد قیمت سهام بانک با نسبتی کمتر از ۲۰ درصد در بازار پایه فرابورس در حال معامله است. در حال حاضر نسبت P/NAV سهم‌هایی که از دید بازار پنهان نمانده‌اند، بین ۶۰ درصد الی ۸۰ درصد است که سبب می‌شود نماد «وزمین» در زمره سهم‌های بسیار ارزنده در نظر گرفته شود.

کد خبر 450985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =