ساماندهی بازار فولاد با تمرکز عرضه‌ها در بورس کالا

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید که با عرضه مستمر و مطلوب محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا، نیاز داخل تامین و از مصرف کنندگان نیز حمایت می‌شود.

صدای بورس، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره گفت: یکی از برنامه‌های مهم در مجلس، تلاش برای اصلاح سیاست ها و ساماندهی بازار فولاد کشور است که در همین راستا اقداماتی با هماهنگی دولت و سایر ذی نفعان این حوزه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه باید اقدامی صورت گیرد تا مطالبات کل زنجیره فعالان بازار فولاد به طور معقول و همزمان برآورده شود، گفت: اگر زنجیره تولید محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود هیچ نیازی به قیمت دستوری نیست و بازار تنظیم و متعادل خواهد شد؛ در همین زمینه مجلس از همان ابتدا با قیمت دستوری فولاد مخالف بود و خوشبختانه این نگاه نیز در حوزه سیاست گذاری تضعیف شده است.


  • بیشتر بخوانید:

فولاد پرتقاضا می‌شود؟


به گزارش ایلنا، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: اگر مل فولاد کشور در بورس کالا عرضه شود، بازار عرضه و تقاضا تعادل خود را بدست می آورد که با تحقق رشد عرضه ها به طور مستمر، علاوه بر تنظیم بهینه بازار، شفافیت نیز در این صنعت افزایش می یابد.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز در حاشیه شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: از زمان شروع بکار دولت سیزدهم قواعدی را برای تنظیم رفتار فعالان اقتصادی در پیش گرفتیم که بدون آنکه محیط کسب و کار بهم بریزد و برخورد قهری کنیم، بازار فولاد تنظیم شد؛ در این راستا عرضه کامل محصولات فولادی در بورس کالا و بهره گیری از 20 ابزار بورسی را اجرا کردیم و شاهد تنظیم بهینه بازار و تعادل قیمت ها بودیم.

کد خبر 450965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =